Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Har du varit någonstans i Thailand innan? För de flesta ställen man åker till består till stor del av hotell och turistnäring även om den ser väldigt olika ut på olika ställen. Och sedan är det väldigt olika hur exploaterat det är och t ex i Khao lak o andra ställen dä det är förbjudet på många ställen med solstolar direkt på stranden vilket gör att det inte känns som värsta turiststränderna som t ex Phuket (vad jag har hört) där man på flera stränder trängs med andra och solstolarna står i rad efter rad. De ställena i Bulgarien har jag inte varit på så jag kan tyvärr inte jämföra...
Sedan var det ju många ställen som stannade av pga tsunamin och fick börja om på nytt. Khao lak var väl just ett sådant ställe som höll på att bli väldigt poppis och nu har en del turister hittat tillbaka. Men när vi var där förra året iaf behövde vi inte trängas någonstans och hörde inte heller svenska överallt, vilket jag uppskattar på semestern!
I år bor vi på White sand beach som ligger ca 1 mil från Nang thong som är byn/stan, förra året bodde vi på Nang thong. Mellan ligger Bang niang som jag inte har någon erfarenhet av stranden ifrån, men där har de en kvällsmarknad några kvällar i veckan. Men kolla runt lite mer så ska ni nog kunna hitta något som passar hela familjen och fundera lite på hur ensligt ni vill ha det, det finns något för alla smaker i fina Thailand!