Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
precis, sådana vacuumpåsar som man rullar ihop är smidigast, har inte märkt någon skillnad på spacebags o de från clas ohlson ännu, vi har nog 9 påsar eller nåt, dels är det smidigt att det tar mindre plats, dock inte 50 % tycker jag, sedan är det bra att det är skyddat mot annat.
Aah, det är det jag kallar nang thong, själva stranden heter det nedanför. Dit måste vi för lite shopping och ett besök på favoritrestaurangen Nang thong bay resort! Där har de oxå gudomligt god friterad banan!
Ok, vad bra att veta, då får vi ta en taxi där! Vi har bara varit där och badat en gång och då åt vi lunch på White Sand Beach-restaurangen (en av de fyra åt andra hållet) och maten var jättegod o billig, men vi fick vänta länge, men de bad om ursäkt att en var sjuk och det var fullt med lunchgäster, men bra med restaurang åt andra hållet oxå. Och skönt att det är gott på hotellet om man vill ta det några gånger. Så var det där vi bodde på Nang thong oxå, gott, men dyrare än på de andra ställena!
Ingick det något vatten på rummet, eller fick ni köpa allt?
Vi var där förra året och då var Oscar ca 14 månader och var då till Similan med dykbåt i tre dagar och sedan skulle vi varit vid Surin, men det blåste för mycket så då åkte vi tillbaka till underbara Similan en gång till. Så vi hoppas kunna göra lite utflykter även i år, förhoppningsvis iaf till Tachai och Surin och sedan får vi väl se vad unge herrn säger, han älskar dock att bada och åka båt, så vi får hoppas att han inte blir svårövertalad!
Hej. Är ny här i tråden. jag har aldrig kunnat tänka mig att åka till Thailand. Men nu ska jag dit ändå Vann en resa för ca 60 tusen kr som ska vara i thailand. Någon som har något bra tips på hotell? Måste vara fritidsresors utbud. Får kosta max 65 tusen kr för 4 personer. Barn på 4, och 11 år ska med. Stranden är viktigast, måste vara en underbar badstrand, sen kommer aktiviteter, något måste finnas att göra iallafall. Sen boende och mat.
Och inte för lång transfer från flygplatsen, max 4 timmar.
så kom gärna med tips. Har ju ingen aning om var man ska åka.
Ni som är borta över julen, hur gör ni med julklappar?
Struntar ni i det, köper ni med er något litet hemifrån till era barn eller köper ni där borta?
Vår dotter är bara 1,5 år men jag känner att jag ändå vill ge något till henne. Med betoning på litet eftersom vi kommer ha nog med packning ändå