daniels baby skrev 2012-12-17 10:03:52 följande:
ÅÅ tack för infon! men det där med stranden kändes inte så kul... vet du nåt annat bra ställe som är bättre å finare strand?
Om man vill bo på LB och inte på KD så gillar jag faktiskt norra änden bäst. Det är lite mer upmarket på södra änden och dyrare. Vi hyrde ett lyxhus där på Malee Seaview i år men pga stranden så åkte vi jämt tuktuk till norra delen. Där hängde vi på Somewhere Else, som är i mitt tycke mysigaste stället på Lanta. De har flera stora bambuhyddar där man kan sitta och äta frukost och sedan hänga hela dagen, gratis mot att man äter där.
I år byggde de nya jättestora familjebungalows i sten/betong. Deras bambuhyddor är urgamla och sunkiga, attraherar bara backpackers. Nu fanns det plötsligt barnfamiljer som bodde där. Vi tittade in och där fanns en jättedubbelsäng på säkert 3,5 meter, badrum och så. Tror inte de är dyra faktiskt. Kan vara ett alternativ för där har du alla fina restauranger mitt på stranden alldeles intill. Mr Wee är en favvo, 75 m bort på stranden. Kolla på det!
Annars prutade vi 50 % på vårt hus men vi bokade ett år i förväg. Betalade 6500 kr vecka då men det var väldigt fint med jättepool.