• Peak

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

vad är era tips på ställen i Thailand?
    Vi tänker oss att åka i feb och vara borta en månad, tror vi kommer återvända till Khao Lak för att vi gillade det! Men vilka ställen ska man mer besöka? Var i Ao Nang för många år sedan, då fanns det lite butiker och ett McDonald´s och vägen höll de på att asfaltera när vi var där! Sen åkte vi till öar runtomkring...men vet inte hurdan rutt vi ska lägga upp!

Tips?

• Peak
    Ville och Agnes skrev 2012-07-12 22:51:48 följande:
    Vi har bokat 24/11 är borta 2 v. 5 vuxna och 2 barn( 4 och 1 år) för det betalar vi ca 36000:-. Tycker det är ett riktigt bra pris. Vi flyger Stockholm- Bangkok och med Quatar.

Oj det var bra pris, bokade du direkt på deras hemsida eller hur gjorde du? Jag vill hitta billiga biljetter i feb 2 vuxna och en 6-åring men jag vill gärna komma under 20000:- och helst inte att det ska ta 50h! (har kollat Arlanda-Phuket då)
  • Peak
    Miranda78 skrev 2012-07-17 23:41:27 följande:
    Någon här som gift sig i Thailand och kan komma med lite tips?
    undersökte det för 3 år sedan men kom fram till att det blev för "meckigt" så vi gifte oss i rådhuset här hemma, sa inget till någon och drog sedan till Thailand några veckor senare och tog fina bilder på stranden och en av dem publicerade vi i lokaltidningen (bokade annons från hotellet och la in bild) så alla hemma fick veta det Glad
  • Peak

Någon som ska åka i februari?

Var bokar ni era biljetter? Jag letar och letar och vill gärna komma under 20.000:- men det verkar inte gå. (2 vuxna och en 6-åring) Var rekommenderar ni att man kollar flygbiljetter?
    Har tidigare bokat när Thai haft kampanjer i feb/mars men de kommer väl inte ut förrän lite senare nu i höst kanske...

Kan inte boka riktigt än heller då jag inte vet hur om jag ska gå en utbildning på jobbet, beroende på när den i så fall startar.

• Peak

det blir kanske inte resa i feb till Thailand som vi hade tänkt, ska ev få gå en utbildning på jobbet under vintern och det vi kan göra nu är att hitta en resa i mitten av okt, till början av nov. 2 veckor.
    Har ni några tips? Vill gärna spara på Thailand tills vi kan åka en månad och bara ta en charter, gärna med all inclusive! Har ju åkt till Thailand de senaste åren så jag har inte så stor koll på vart man kan åka nu i okt/nov - vill gärna ha tips från er! {#emotions_dlg.flower}

• Peak

Försöker göra en uppskattning av hur mycket vi skulle behöva för en månad.
    Nå´n som varit en månad i Thailand och kan säga hur mycket fickpengar (mat och nöjen) ni använde? Såklart är det individuellt, det är jag med på! Ej inkl flyg och hotell.

Vi är 2 vuxna och en 6-åring.

Någon som varit där nyligen som kan ge lite exempel på priser för lunch och middag?
    Minns inte riktigt vad det låg på när vi var där. Har för mig att vi käkade i ett sådant litet moppekök för typ 30:- för oss 3 men på restauranger minns jag inte riktigt, är det typ 250 bath för en thairätt?

• Peak

behöver tips och råd! Sist vi var i Thailand var vi i Khao Lak i 2v, trivdes bra med det. Vår son var då 2,5 år och vi ville inte resa runt en massa med honom.
    Nu vill vi åka 4v och funderar på 2v i Khao Lak igen men ta resterande 2v någon annan stans - några tips? Är Koh Samui bra, blir det för lång tid med 2 v där?

Någon som varit i thailand nyligen som kan ge lite exempel på priser för lunch och middag?
    Minns inte riktigt vad det låg på när vi var där. Har för mig att vi käkade i ett sådant litet moppekök för typ 30:- för oss 3 men på restauranger minns jag inte riktigt, är det typ 250 bath för en thairätt?

Tacksam för hjälp! {#emotions_dlg.flower}

• Peak

Fasen!!! Satt och kollade flygbiljetter igår och hittade en månad för strax under 19' (2 vuxna + 6-åring) och idag fick vi veta att vi kan få ledigt från våra jobb, men nu finns inga biljetter så billigt! Vitsen var att åka med Thai direkt till Phuket...hittar ju bara med massa långa restider nu :( om det är slut på supersavertravel finns det nån mer sida som kan ha liknande priser som de hade? Andra tips? Suck!

• Peak
    TomMon skrev 2012-10-02 10:49:43 följande:
    Vilken flygbiljettsida är det som är så bra att man kan se de olika priserna som i ett rutnät, att man kan se vilken avresa samt ankomst som blir billigast? Jag har glömt och hittar den inte igen... :(
    jag kollade just på centrumresegruppen.se och de hade så.
  • Peak

48 dagar kvar Glad längtar ihjäl mig efter värme nu!

Någon som kan tipsa om var jag kan hitta byxa till barn med dragkedja i benen så man tar av dem till shorts?
    Inte helt rätt säsong nu kanske och vill inte köpa hutlöst dyra friluftsmärkesbyxor heller eftersom de antagligen inte kommer användas jättemycket sen...

Har ni listat någonstans saker man bör tänka på innan avresa?

Vi har hepatit-skydd och pass, köpte solskydd häromdagen Flört

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)