Inlägg från: Mitt livs lycka |Visa alla inlägg
  • Mitt livs lycka

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

idag är det 104 dagar kvar (om jag inte minns helt fel) sen bär det iväg! Kan säga att jag längtar ordentligt nu när det blivit grått och trist här i Sverige!!

• Mitt livs lycka
    cillae skrev 2010-08-24 19:54:06 följande:
    Vi är vacc hela fam, dock "bara" Havrix (Helpatit A) Jag gjorde det för drygt 10 år sen och då fanns det bara Havrix och barnen var båda 1 år när dom fick och då rek dom bara Havrix här iaf.

Nån frågade om DR Lanta, vi har bott där två ggr och ska bo där igen i nov, vi gillar det. Bra för barn, bra strand utanför, nära till Saladan, helt ok bingalows (ingen lyx) Bra frukost. Vi har bott i Minisuite bungalow
    Jag är också nyfiken på att se insidan av bungalown om möjligt! Vi ska bo där i början av dec.
  • Mitt livs lycka

hallå i tråden!

Någon som vet om Boots finns på Koh Lanta??

• Mitt livs lycka
    Smilla75 skrev 2010-08-28 10:16:08 följande:
    Nej, har letat men inte hittat. Var inte så billigt i BKK heller.
    Jag älskar Boots, handlar alltid där även om det inte är jättebilligt alla gånger. Några fynd brukar det alltid bli men framför allt är det roligt med lite annat än vad man hittar i Sverige. det var ju synd att det inte finns på Lanta....

Kanske finns Boots i Ao Nang?! Någon som vet?
  • Mitt livs lycka
    Smilla75 skrev 2010-08-28 19:20:43 följande:
    Det tror jag. Just lanta har begränsat utbud. Men du kan ta ansiktsbehandlingar för inga pengar, det är lyx! Jag tar behandlingar varannan dág!
    Helt rätt! Jag älskar "foot massage" så det ska det bli minst varannan dag!
  • Mitt livs lycka
    MissKaos skrev 2010-08-28 22:29:50 följande:
    Fanns inte när vi var där, tyvärr.
    Åh nej, så det här kanske blir första gången i Thailand utan shopping på Boots?!?! Vad synd... Ja, ja då är man ju iaf inställd på det  nu - det kommer inte att komma som en "otrevlig" överraskning...
  • Mitt livs lycka
    the lovelylady skrev 2010-09-09 13:24:35 följande:
    Hej!

Ska resa till Thailand i Januari och har en dotter som då är 2,5 år. Hur ska man gör amed barnvagn? Tar ni med det? Vi reser ju inte charter, annars hade man ju kunnat fixa det där nere....
    Vi reser i nov/dec och sonen är då lite över 2½ år och vi tar med en vagn ner. Skönt att ha på kvällarna framför allt - han kan ligga i vagnen och sova medan vi är ute.
  • Mitt livs lycka
    Stormis skrev 2010-09-11 07:44:30 följande:
    Kikar in från ett soligt Koh Tao Liten har dock fått feber och våra medtagna suppar är slut pga tidigare tandsprickning. Var på Apoteket och köpte flytande paracetamol. Inte poppis hos sonen... Frågade efter suppar, men hon tittade mkt konstigt på mig. Nån som vet om det finns suppar alls?
    Vi har heller aldrig hittat suppar i Thailand/Asien, tror att det är ett västerländskt fenomen att ge medicin i rumpan på de små. Jag kommer att ha ett helt gäng suppar med mig när vi åker eftersom sonen inte vill ta flytande, det är i stort sett omöjligt... Hoppas ni får i er sonen den flytande paracetamolen trots allt!

• Mitt livs lycka
    Piggelin78 skrev 2010-09-11 20:26:39 följande:
    När vi var nere sist träffade vi en annan familj med små barn.  Deras minsta fick feber , de köpte ett plåster på "apoteket", som tog ner febern. Plåstret satte man på pannan. Vi har köpt hem det men inte testat själva än.

Plåstret heter Cool kids märke Nano MED. Det står Cool my baby down patch , for instant cooling sensation på förpackningen. Kanske värt att testa .
    Plåstret finns även att köpa i England så jag skulle tippa på att de också finns att köpa på ex. Boots i Thailand. Dock tar plåstren inte bort någon värk utan kyler ju bara ner barnet. Så vad jag har förstått så är de bra att använda i kombination med febernedsättande medicin typ alvedon/ipren etc.
  • Mitt livs lycka
    livet från ljusa sidan skrev 2010-09-11 21:26:41 följande:
    Helt fantastisk tråd denna, håller med!

Vi skall åka till koh chang och koh mak 13nov, Vara borta i två veckor. Vi tänkte ta koh chang 5dagar, koh mak 7dagar och sedan bangkok två nätter för lite shopping.

Har någon åkt mellan bangkok och trat och hur rekomenderar ni att man tar sig mellan där med en 4,5 åring och en 9mån. VI tänkte flyga, tar ju bara 40min och buss 5timmar. Priset skiljer det sig nästan 3000 mellan.. hur är bussen därimellan? Och måste man ta med babyskydd? 

Någon som har några hotell på koh chang eller koh mak att rekomendera? 
    Vi bodde på Banpu Koh Chang Hotel, det ligger på White Sand Beach. Fotona på deras hemsida ser inte direkt spännande ut men vi trivdes superbra! Dock är det ju ett par år sedan vi var där så jag kan ju inte säga att det är detsamma nu men vi bodde i en bungalow närmast/direkt på stranden och jag tycker fortfarande att boendet är ett av de bästa vi haft i Thailand.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)