• Simbaa

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

annaOmeja skrev 2011-01-29 07:02:48 följande:
    Vilka är i Thailand nu?? Och vart??
    Nu har vi varit i Koh Samui i tre veckor, och vi har sammanlagt kanske fått 1 veckas sol. Nu börjar jag tröttna. Vi ska visserligen vara här ett tag, fast vi börja fundera på att dra hem efter att svärisarna har varit här. De kommer nästa vecka och stannar två.

Känns inget vidare att de ska komma till regnet. Och jag vill inte ha något mera regn. 

Hur är vädret i Phuket, Karbi eller Koh Lanta????? Och hur har det varit de senaste veckorna??

Vi har varit i pattaya i 4 veckorn nu och vi har inte haft något regn nån dag. har varit lite mulet men annars toppen.
  • Simbaa
    annaOmeja skrev 2011-01-30 09:20:02 följande:
    Hur är priserna hos er? Lätta att hitta beoende? Och var ska man bo/ vilken strand??
    Menar du boende priserna?
    Vi har hyrt ett hus som ligger ca 5-7 km till stranden och vi har bara varit vid Jomtein beach och tycker den är bra.
    Kolla blocket
  • Simbaa
    winters skrev 2011-02-10 09:53:36 följande:
    Köp Cherekringar, de är kanon och många kom fram till oss och undrade om de gick att köpa därnere! Skrattande
    www.jennifersbabysim.se/shop/?11,cherekringar...
    Beställ långt innan om ni beställer av henne.
    Beställde där ifrån 18 dec och dom kom inte förrens den 10 jan
  • Simbaa

imorgon åker vi hem.
    Våra tjejer har åkt på nån magsjuka.
    Maja fick det först men hon börjar piggna till men Wilma får inte behålla nått.
    Åker med turkish. Nån som har nån erfarenhet av dom.

• Simbaa

Nu har vi bokat biljetterna till bangkok
    Den 20 nov bär det av denna gång. blir borta till den 18 dec.
    Kommer nog bo i ban phe (stavas?)
    Nån mer som kommer att vara där omkring den tiden

• Simbaa
    Smilla75 skrev 2011-05-11 12:41:01 följande:
    Ja! Vi är borta hela november, två veckor i Vietnam och 2 veckor någonstans på Rayongkusten, troligen Ban Phe där vi tänkte hyra hus.
    Va kul då kanske vi träffasSkrattande
  • Simbaa
    hag7 skrev 2011-06-25 20:43:49 följande:

TessaG:Vi har titta på reguljärflyg men det är bara Air china som har billigt flyg o då är det ju ganska många byten så jag vet inte , bäst skulle ju vara flyg till Krabi men det är ju så dyrt den tiden vi ska åka.Vet inte om det kanske är billigt med Finnair ? Vi kommer att åka med Thai o det hade ju varit bäst för dom med men det är så dyrt.

Kolla turkisch
  • Simbaa
    Yoyna skrev 2011-08-22 19:36:44 följande:
    Ska kolla upp Koh Chang lite mer tror jag.

Inte sugen på varken Phuket, Khao Lak eller Samui igen. Åker gärna till Koh Tao igen däremot.

Hör ju väldigt mycket gott om Lanta här i tråden men har fått för mig att det är extremt turistigt där (i klass med Phuket)? Eller missar vi en riktig pärla om vi inte åker dit?     
    Jag tyckte inte att Lanta är likt Phuket
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)