• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Lycka 1 skrev 2010-04-08 19:48:28 följande:
    Vi har två som vi väljer mellan nu. Det går att pruta litegrann om man spelar ut dom mot varandra . Ska skicka ett sista mail till dom ikväll och där vi får bäst pris bokar vi.Men sen har vi ju en vecka kvar att åka någon annanstans. Har tittat lite på ao nang som ser fint ut.Eller har någon något annat ställe att tipsa om?
    får man fråga vilka hotell det står mellan? :)

vi velar också om vart vi ska efter lanta...har lite mer än 1.5 vecka på oss innan vi ska till bkk..
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-04-08 19:53:10 följande:
    Jag gillade verkligen stället på stranden bredvid Charlies Beach Resort men det är superenkelt utan AC och har ingen hemsida, men ät chokladpannkaka om du kommer dit....Charlies verkade fint. Vi snorklade där direkt från stranden. Esmarald Cave är ett måste!Kradan har dock bästa snorkligen, direkt från stranden.
    ok, tack för tipset!
    vi har en 2 åring med oss, så grottan känns lite överkurs...för visst är det väl den där man simmar 80 meter genom en grotta?

hur lång tid tar det mellan mook och kradan? :) är det sådana där paradisstränder?
  • Thegran
    Smilla75 skrev 2010-04-08 20:20:36 följande:
    Kradan har superfina stränder. Mook och Ngai är relativt fina men inte så långa. Det är 5 min med båt mellan mook och kradan.  Båtem ankrar utanför grottan. Vi har turats om att simma in.
    men då låter nästan kradan bättre att bo på för oss :) om det finns lämpligt boende. får försöka kolla upp!

smart att simma in en i taget så långt tänkte inte jag :)
  • Thegran

haha är man knäpp om man börjar planera ännu en thailandresa fast det är nästan 7 månader tills man åker iväg på den redan bokade..?

• Thegran
    leson76 skrev 2010-04-09 17:59:39 följande:
    Haha....de säger ju att halva nya är att planera och att längta så varför inte. Kanske känns bättre när ni kommer hem från resa nr.1 eller....så kanske du borde ge dig in i resebranschen ;)
    ja, att ge mig in i resebranschen vore nåt!! Det skulle passa mig ypperligt tror jag!! :)

Nu roar jag mig med att räkna ut vad jag tror att vi gör av med på hela resan.. :) egentligen är det sjukt mycket pengar man lägger ut, men det är så värt det!
  • Thegran

favorit i repris; vilken resesulky rekomenderar ni? Vill ha en som tar liten plats, som är smidig men hållbar och som är relativt skön att köra.

GeKås sulky rekomenderade någon innan, någon mer med erfarenhet av dem?

• Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-09 18:15:59 följande:
    Vi kommer att ta med vår vanliga brio sitty. Är så satans trött på alla dessa resesulkys som hjulen går dit dom vill. Så på våra senaste resor så har vi haft med riktig vagn.Nu har jag föresten fått en del bra priser på hotell och vi har nu bestämt oss för drlanta, tack vare dig!
    haha oj, hoppas det blir bra! har ju aldrig varit där själv, men i nov så! :) vad slutade förhandlingen på?

Vi har en brio spin, men den känns osmidig att ha i tuktuk och så...och den är jag ju rädd om, tänk om den skulle gå sönder? Njae, är nog mer inne på en billig och enkel sulky. Vi kommer nog åka runt en del sista två veckorna. skulle väl iof gå att köpa någon begagnad ordentlig sulky men då är det fortfarande så att det blir svårt i tuktuk, på båtar etc..eller vad tror du?
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-09 18:28:39 följande:
    Det var som för dig att jag inte fick prata om priset Men det slutade på 250bath mer än dig. Känner mig nöjd med det priset.Vi har också en brio spinn! Älskar den vagnen men vill inte ha den med på resa.Vi har haft med brio sittyn på gran canaria och teneriffa och det är himla bekvämt med en riktig vagn.Ett par kompisar till oss hade sin sitty med till thailand och säger att det fungerade super. Var bara att lyfta upp i tuktuken och sonen kunde sitta kvar.
    haha ok, grattis till bra pris :)

ja, brio spin är en toppenvagn! Älskar den! Kanske ska se mig om efter en beg. sitty då...men, vad var det för form av tuktuk de åkte? moppe med sidovagn eller de lite mer rejälare?
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2010-04-09 18:42:29 följande:
    Vet inte vad de åkte men jag kan tänka mig att det var de lite mer rejälare.Hur ska jag göra när jag ska betala till hotellet nu? Dom vill ha 7000bath i betalt nu och resten när vi åker därifrån.
    vi betalade också deposition, det gör man nog oftast. våra vänner var dock på lanta då så de åkte och betalade åt oss.
    men det är nog inga problem att föra över via internet banken!
  • Thegran
    leson76 skrev 2010-04-09 18:43:40 följande:
    De har erbjudande på Babytravel paraplysulky för 900 kr (liggläge). Funderar själv på att slå till på en sån. www.babyproffsen.se/erbjudanden/visa/13. Brio sitty säljs ju nästan aldrig begagnat MEN de säljer ut en del gamla färger för 1000-lappen just nu
    tack för tipset! har du provkört någon sån?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)