Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

elinaehn skrev 2012-02-14 23:07:19 följande:
    men om man ska lugna ner sig o tänka ltie realistiskt. flygbolag eller resebyrå borde väl ställa in om riskerna bedöms verkligt... roande? ska vi låta dem avgöra orosnivå?
    Om UD avråder från resa så gör dom det. Och UD lär ju avråda om det blir risk!

Statisktiskt sett sker en tsunami var 600:år har jag läst någonstanns. Så nu borde risken vara liten eller?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    elinaehn skrev 2012-02-15 09:59:54 följande:
    tack för de lugnande orden. ja sjutton om inte UD avrådet så åker vi och njuter. misstänker vi åker med ett uselt plan eftersom det är strejk, utan tvskärm i stolen framför och sitter som packade sillar men vad sjutton, sol o bad o vackert och värme väntar!!
    HAr inte funnits egen tvskärm i något av de charter pkan ja gåkt med. Endast i reguljärflyg..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    DecemberBebis skrev 2012-02-15 10:49:09 följande:
    Vi har haft egen skärm när vi åkt charter , med Fritidsresor !
    Nice!
    Vi har nog inte chrtrat med just dom Funderar på dom nästa år..
  • MissKaos
    minaunderbarabarn skrev 2012-02-15 14:40:48 följande:
    Hej allihopa!
    Jag skulle behöva lite packhjälp från er experter! Jag är expert på att packa alldeles för mycket  
    Vi är 2 vuxna och 3 barn, 6 år 4 år och en liten på 10 månader. Vi ska vara nere i 16 dagar sen åker i vidare till Kina och Beijing i 4 dagar på vägen hem så vi behöver ju lite varma kläder också.
    Så minimalt med sommarkläder skulle ju behöva packas ner, till barnen och maken går ju att shoppa där nere, själv är jag lite för stor för kläderna nere i Thailand.
    Tacksam för all hjälp. 
    Ta med saker du inte är rädd om och lämna in på tvätt! Alt ta med lite handtvättmedel...
  • MissKaos
    elinaehn skrev 2012-02-16 16:19:37 följande:
    jag skulle absolut smörjt in. men kolal med apoteket vilken kräm som är bäst. jag köpte nyligen på doc morris, de hade en sort som itne innehåller massa skräp, minns tyvärr itne vad den hette men fråga!

förra året när vi var i thailand hade vi, hela fmailjen, solskydd 50 hela tiden. sista dagen när det var molnigt o regn blev jag röd för att jag bara smorde två gånger... solen är verkligen starkt! 
    SMÖRJ!
    Brännskadorna är farligare än det lilla gift som kan finnas i krämen, och det handlar om ett par veckor inte en evighet!
  • MissKaos

själv gick jag utan solkräm och var rätt mkt i solen sista veckan. Brände mig inte..

• MissKaos
    MaMaS skrev 2012-02-21 13:04:02 följande:
    Nån som vet någon fin lägenhet man kan hyra på Long beach under 6-7 veckor som inte kostar för mycket. Vi åker nämligen nov-jan, mitt i peaksäsongen så det drar gärna iväg en hel del på boendet. Gärna med separat sovrum från kök/vardagsrum. Tips tas gärna emot!
    Nej, har inte hyrt så. Däremot tror jag varenda ställe med självaktning har en longbeach.. Så, var ska ni lite mer precist?
  • MissKaos
    Smilla75 skrev 2012-02-21 22:23:47 följande:
    de ska förstås till Long Beach...det ligger på Ko Lanta.
    Aha!
    Där borde det ju finnas lägenheter såklart.. Stränder har en tendensatt bli döpta till vita sandiga stranden, den långa stranden osv..
  • MissKaos
    MaMaS skrev 2012-02-22 11:52:12 följande:
    Ja, eftersom jag inte skrev longbeach utan Long beach menar jag Koh Lanta. Ja, visst finns där lägenheter men ville höra om någon visste någon bra till billig peng. 
    Hoppas du hittar ngt fint Och vill dela med dig om det efterå¨t: Hissa, dissa.. Är med sugen på at tnågon gång vara borta lite längre tid och kanske tom låta sonen testa skola där (dock planer osm ligger långt framåt i tiden, men dömma ska man väl?) Har dock en vänina vars kompis bor sk longstay på Lanta. Pratar jag med henne ska jag fråga vart dom bort.
    Stavning och Thailand..  Det blir ju inte alltid helt rätt (och jag har lättare dyslexi och ser inte skillnaden heller så)
  • MissKaos
    Halvblod skrev 2012-02-23 15:33:08 följande:
    Neeeej. En väns barn har fått vattkoppor och vi träffades i tisdags Skrikandes.
    Får nog börja ställa in mig på att resan ev inte blir av för nu börjar sjukorna hopa sig runt oss. Vi som inte varit sjuka en enda gång under hela hösten/vinter Rynkar på näsan 
    Det gick på vårat dagis när vi åkte och ett bra tag innan. Är mkt osäker på om Lilleman inte fick det dagarna innan vi reste. Han var liet småfebrig. på planet ner fick han några utslag. Sen märkte vi inte mer av det..
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)