• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Nu har jag varit på stadium och köpt en resväska! SÅ NÖJD!
    Egentligen är det en hockeytrunk, men den har både hjul, draghandtag och bärremmar så man kan ha den på ryggen. STOR är den dessutom. Och billig, 599 kr.

Var ju någon i tråden som tipsade om den tidigare, så TACK snälla vem det nu var :)

• Thegran

när jag ändå terrar tråden så....jag måste bara slå ett slag för JORDENRESOR ännu en gång, för er som inte bokat än :)
    De är så fantastiskt bra (och nej, jag arbetar inte där, äger det inte och är inte sponsrad ;) )
    Mailsvar på 10 min nu ikväll, de har svarat på mail både kvällar och röda dagar och alltid inom bara några timmar.
    Personliga, proffsiga och den bästa service jag stött på någonsin!

• Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-05 19:20:08 följande:
    Åååh, det måste kännas tryggt. Om vi ändå inte hade haft så jädra bråttom.....
    Vi har bokat via bokningssida tidigare med, utan några som helst problem (travelstart), men just det där att ha namn på dem man vänder sig till och veta vem som svarar på mail känns bra.  Att dessutom mötas av någon som kommer ihåg en och vet vem man är när man kontaktar dem för att fråga något är skönt. Sen gillar jag att man kan få till "specialare" som är svårt på bokningssidorna.

Tycker helt klart att det är värt lite extra pengar för att få den service som riktiga resebyråer kan ge.
  • Thegran
    Caffreys skrev 2010-08-05 19:33:53 följande:
    Jordenresor är jättebra. Det är folk från Jadetravel som öppnat eget.
    japp, I know :) Det är väl dessutom samma person som startade Jade som startat upp Jorden också.
    Har förövrigt varit nöjd med den kontakt jag haft med Jade också, vilket antagligen inte är så konstigt då det som sagt är samma grundare...
  • Thegran
    Jensa1973 skrev 2010-08-05 20:54:28 följande:
    Tessa Jag räcker upp handen

Jag har ännu inte köpt väskan men varit och känt och klämt och burit och dragit på den MASSOR av gånger.

Och jag tror inte man kommer behöva bära på ryggen..Men ifall att...

Sedan får man ju självklart tänka till att inte packa allt i den väskan såklart

Gillar också de på Jorden..Snabba svar!!
    hade för mig att det var du men var inte hundra och orkade inte bläddra genom tråden ;)
    Men TACK! Vi har precis kollat genom hela väskan lite ordentligare och den verkar rejäl och bra! Bra öppning på väskan också!
    Tror den blir jättebra!

vi tar med den, en vanlig vandringsryggsäck på 70 liter och behöver vi mer när vi åker hem så köper vi nån liten i hårdplast om man har nåt ömtåligt man ska packa ner.
  • Thegran
    Tullemi skrev 2010-08-05 21:17:08 följande:
    Det är helt klart min uppfattning om PhiPhi, MEN vi var bara där 2 nätter och nyårafton var en av dedagarna. Det var lite backpacker stil, det fanns t.o.m ett ställe som hyrde ut gitarrer (du vet sitta i ring på stranden i skenet av brasan ). Jag är inte sugen på att åka dit igen iaf. Kul att ha sett ön dock. 
    vet du något om relax beach resort på phiphi?
  • Thegran

sjutton vad bökigt när de tagit bort fotoautomaterna där man kunde ta id-kort förut.
    Nu måste vi till fotograf eller nån fotobutik för att fixa foton till visumen! suck.

jaja. bara att ta tag i det, sen börjar det mesta bli klart.

• Thegran

Oh fusk med fotoautomat! Undra om det kan finnas nånstans i grannstaden...jag avskyr att fotas och en automat känns bättre än en person som fotar!

Haha ja, ni får skoja till er lite så han tittar in i kameran :)

• Thegran

Någon som har tips på mysiga restauranger på Klong dao?
    Det ska vara avslappnad stämning, gärna så man kan sitta på sackosäckar eller dynor vid ett lågt bord, barnvänligt (= barnen kan leka i sanden i närheten av bordet) billigt, god thaimat
    (för er som varit på where else på Klong khong så är det ungefär det stuket vi söker)

tar även gärna emot tips på bra matställen längs med huvudvägen i höjd med Klong dao.
    västerländsk mat är vi inte direkt intresserade av, så sådana tips önskas inte :)

• Thegran
    Smilla75 skrev 2010-08-06 20:39:06 följande:
    Ja, det har jag verkligen. Vi gillar Hans, man sitter på mattor på stranden med thaikuddar runt om. Superlätt med barnen. Thailändarna spelar fotboll framför, det dras upp nät osv. Maten är dels västerländsk med tyskstuk, min man gillar helt kött och det har de här som är supergott. Jag äter mest från thaimenyn som är mycket bra, särskilt fisk och skaldjur. Typ 200 baht för en thairätt att bli mätt på. Ligger rätt nära Southern Lanta.

Detta är enda stället på hela stranden där man kan sitta på stranden på dynor.

Längs huvudvägen äter vi nästan jämt på Sawadee som ligger mitt emot Southern, bredvid optikern, jättebra mat, trevlig service och lokal samt tramsbilligt (kring 60 baht).
    200 bath för en thairätt tycker jag låter rätt dyrt om det bara är för maten. Är priserna så på Klong dao? Vi betalade oftast 70 - 150 bath när vi var där, åt mest runt Long beach och Klong khong då.
    Inte för att det är några större summor, men skiljer det sig så pass mellan stränderna eller är det andra priser på andra ställen på Klong Dao?

får kolla in Hans iaf, just det att sitta på dynor är lite av vår grej :) Har tyvärr hört dåligt om den restaurangen på ett annat forum men man får ju bilda sig sin egen uppfattning.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)