• Acefi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Halloj, är det någon i tråden som befinner sig på Lanta nu och som vill kolla om det finns badblöjor (har hört om Huggies) på Lanta Mart?

Tack på förhand!

• Acefi
    Thegran skrev 2011-01-12 20:16:46 följande:
    Det fanns i december iaf, så det finns antagligen nu med :)
    Tack!!
  • Acefi

Någon frågade om pris på taxi Phuket-Koh Lanta. Jag betalade 4500 baht när jag åkte den vägen i februari.

• Acefi

asat: Jag tog en utanför sjukhuset där jag hade varit med vår yngsta dotter. Resan från Lanta till Phuket kostade 5000 baht, men det var för att hon som drev vår resort och hjälpte oss få tag i en taxi visst tog 500 för besväret, fast det visste vi inte då och det spelade egentligen ingen roll eftersom vi desperat behövde en bil.

• Acefi

Tessa G: Testa att ta kontakt med Sanuk school. När våra barn gick på förskola där förra vintern jobbade de bland annat med olika djur, gjorde utflykt i mangroveträsket och översatte en del av det de arbetade med till thai.

• Acefi

Våra har fått hep A innan vi åkt och de har varit 8 och 9 månader.

• Acefi

Vi har använt saronger och knutit runt våra små så de inte ska trilla ur barnstolarna och det har funkat fantastiskt bra.

• Acefi

Blöjor kostar som hemma ungefär, brukar använda Mama pokys (tror de heter så), myggnät är toppen man är ute på kvällen och barnen somnar i vagnen. Finns också en myggolja från johnson

• Acefi

...skumma telefon! Tog ju bort halva inlägget, fortsätter från datorn :(.

Det finns en myggolja från johnson&johnson som är toppen till barn. Bälten är en bristvara i bilarna så lämna babyskydd och stol hemma, men försök få med flytvästar till barnen. 

• Acefi

Om ni checkar in babyskyddet på flyget så räknas det som krockat efteråt. Nässpray är ett hett tips på sak att ta med.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)