Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
MamaS
Fixat idag! Blir färdigt dan innan avresa så vi klarar oss! Pjuh!
MamaS
Fixat idag! Blir färdigt dan innan avresa så vi klarar oss! Pjuh!
Jag tänker också packa dubbelvagnen med blöjor och flytvästar.
8 dagar kvar nu!
Prognoserna visar helt olika! Jag hoppas på den bättre!
Vi åker också imorgon. Status: 4 väskor, en tvillingvagn och två handbagage.
Eller åker och åker.... Vi får väl se hur det går med SAS.
Hag7
Vi ska vara iväg nästan 6v. Barnen är 8 månader och 3 år.
Just nu avvaktar vi SAS beslut. Vi lyfter imorgon em om inget händer. Hemresan tror hag dessvärre det blir värre med. Men de löser sig
Vi har packat ner både flytvästar och mängder med barnmatsburkar (8mån).
Har varit rejält SASnervös men nu verkar det som om vi kommer iväg idag.
Till Koh Mook går det att göra utflykt men till Lipe är det nog lite väl långt.
Det kommer någon skur om dagen här på Lanta. Fredag kväll regnade det mellan 18-20 nånstans, resten fint. Kanske lite mulet på eftermiddagen också. Men varmt och skönt
Oj då, snartblirvitre! Vilket hotell bor ni på?
Rekommenderar verkligen Noble House på Klong Dao (vägg i vägg med ChaDa). Prisvärt, litet och fantastisk mat och pool. Vi trivs superbra!
Vi är på Sivalai nu och tycker inte att det är värt pengarna. Dyrt att bo och mycket dyrt i restaurangen. Maten är inget speciellt alls i mitt tycke utan smakar precis som på andra ställen.
Visst är det vackert men det finns det många ställen i Thailand som är.
Ta med mat och blöjor. De blöjorna jag såg var bra mycket dyrare än här hemma. Vi var borta i nästan 6v och hade med mat, blöjor och våtservetter. Inga problem. Vattenkokaren hade jag lämnat hemma. Finns kokt vatten att få överallt. Vi gjorde massor av gröt och välling och alla var hjälpsamma.
Vi är just hemkomna efter nästan 4v på noble house och stortrivdes. Åker vi tillbaka till lanta blir det utan tvekan Noble house igen. Rekommenderar det verkligen!
Men om man vill ha lugn och ro är inte julveckan och just Lantas mest barntäta strand ett alternativ kanske.
Vi åt för ca 2000baht /dag. Motsvarar knappt 500:-. Två vuxna och ett barn på 3. Han åt oftast av oss. Tillkommer gör taxiresor, minimartshopping mm.
Vi var på Lanta nov/dec..... Åh vad jag längtar tillbaka till Klong Dao! Vi betalade strax under 20000 för två vuxna och två barn varav 1 då var 8mån.
Vi bodde på Noble House, vägg i vägg med Chada. Kan rekommendera Nible House starkt. Så bra ställe! Prisvärt!
Ang Noble House:
Sängarna är hyfsat hårda, ja. Men jag vande mig. Såg inte det som ett problem direkt då jag inte förväntat mig en västerländsk säng.
Frukosten är ganska tråkig, jag saknar en hel del där. Men vill man ha extra kan man köpa till det. Jag vande mig vid det också. Stannade trots allt på samma hotell i över tre veckor innan vi bytte. Fick mjukare säng och bättre frukost men ångrade ändå att vi bytt hotell.
Så vi kommer definitivt åka tillbaka till KD och noble house.
Vi hade barn på barnklubben på svenska skolan. Tre timmar om dagen. Sonen tyckte om det och vi var nöjda. Dyrt, ja men värt varenda krona.
Vi var på Koh Mook en sväng och flyttade sedan in på Southern. Mer centralt på KD och närmare till huvudgatan men jag saknade Noble House och stämningen där.
Är det någon som vet när Noregisn släpper årets resor för dec/jan? Tycker att det borde vara dags snart....
Norwegian skulle det ju stå.
Du vet inte när i februari?