Inlägg från: syster j |Visa alla inlägg
  • syster j

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Klart det finns!!! Det finns ju barn även i Thailand.

• syster j

Nån som åkt till Thailand med Finn air? Hur är deras plan på långflygningar? Nån som vet? Nu är det inte långt kvar, mindre än 2 mån..... Känns helt overkligt!

• syster j

Visum fixade...... Endast 36 dagar kvar!

• syster j

Om jag har förstått det rätt så är ju resplus bara en x-tra reseförsäkring som bättrar på det skydd som man har i sin hemförsäkring. Du slipper tex betala självrisk. (jag har också den) .Men jag ringde trygg hansa i dag med anledning av att vi är borta  i 3månader och hemförsäkringen täcker ju endast 45 dagar. De resterande dagarna föör 3 månader kostar oss på 5 pers 4800kr. Det hade jag inte räknat med. Men det känns ju som ett måste!!!!!

• syster j

Det heter Koh kho Kao. Jättefint och väldigt lugnt. Om man vill åka charter så är det bara Apollo som har det resmålet (om det inte har ändrats förstås). 

• syster j

Jag tänkte ta mig familjen och gå dit!

• syster j

En doppvärmare är ju annars smidigt. Tar ju ingen direkt plats!

• syster j

En doppvärmare är liksom bara själva aggregatet+ sladd och kontakt förstås som sitter i en vattenkokare!  Så pluggar man in den och stoppar i en kastrull eller vad man nu har för kärl att värma i. Mycket smidigt att ta med si på resor. Tror att jag betalade 129 kr på Clas Ohlsson för min. 
    Nu är det inte många veckor kvar innan vi åker!!!!!! 

• syster j

Det är ju bara att spola eller lägga i kallt vatten!

• syster j

Ja, det kan man!!! Om den går ner i flaskan. Beror på vilken flaska man har. Vi har lite bredare flaskor (för att de är enklare att rengöra) i dem funkar det. Du får kolla och jämföra och ta det du tycker verkar vara smidigast. Annars brukar det finnas vattenkokare på de flesta ställen man bor på.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)