Tullemi skrev 2011-01-30 09:10:28 följande:
Ah, äntligen är Lucas på bättringsvägen och har inte kräkts sen igår på dagen. Hoppas hoppas. Jag tänkte fråga en sak i denna tråd, något som inte har med Thailand att göra men jag vill inte fråga på övriga FL eftersom man kan få så dumma svar ibland
Lucas är ju alltså magsjuk och antagligen på bättringsvägen- ingen av oss andra är magsjuka eller känner av nåt. Milea har längtat efter förskolan jättemycket (pratat om kompisarna när vi var i Thailand) och skulle egentligen gått dit imorgon, ca 3 timmar. Instiktivt så känner jag att hon borde vara hemma, för hon skulle ju kunna vara smittobärare (man vet ju aldrig) men samtidigt är hon frisk /pigg och glad och vill gå. hur skulle ni gjort? Hållt henne hemma eller låtit henne gå dit?
Tycker inte hon behöver vara hemma då hon sannolikt inte är smittobärare. Det här handlar nog mer om att Lucas stackars mage blivit helt förstörd, precis som det var för min son.
obelix skrev 2011-01-30 09:06:49 följande:
Hej
Ja det kanske är så... fast jag tror att man kunde boka flyg med dem med aro.... fick för mig att de sa att det va dålig service och jätte trångt. Hur är det med väntetiden vid mellan landningen.
Att åka med dem om de nu är bra är ju 10000 kr billigare än att fylga med de vi gör Qatar, ca 1,5h väntetid i doha.
Ska kanske boka med A... nästa gång då... vi planerar just nu nästa års resa, innan vi kommit ivägpå denna... om det funkar bra med barnen så blir det nog 4veckor nästa år oxå...
Vi tyckte ju att servicen var mycket bättre än charter och även jämfört med Finnair. Tex var alla väldigt trevliga, de tog ut drinkvagnen hela tiden (allt är gratis), till mig som hade tre barn gav de 1,5 liters juiceflaskor för att vi skulle slippa sitta där med fem skvalpande muggar. Vi var verkligen nöjda. Trångt är det väl alltid om man åker turistklass men de flyger ju med Boeingkärror precis som alla andra. Det är två timmars väntan i Kiev både dit och hem men innan man hinnit av flyget, gått på toa osv så är det ju dags att gå till gate igen. Qatar är säkert bättre men 10 000 kr är ju mycket pengar. Förrestem, det fanns ingen underhållning i stolsryggarna, om man nu tycker det är värt att betala för.