Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Tös021 skrev 2012-12-18 11:13:24 följande:
Å här tror jag att jag går med om det är okej? Är sugen å i full gång med att planera en thailandsresa, detta ska bli min första gång till thailand och med mig ska jag och min man ha våra två barn då (2år och 4år) vi planerar att resa januari 2014 men jag behöver lugna mina frågor och min man lite jag vill ha tipps på alltfrån flygresan hur får man den att fungera "perfekt" hir ser det ut är det nån som rest till karon beach? Vad kan man göra där finns det tillgång till shopping ? Mm.. våran största utmaning kommer att bli flyget då jag är så enormt flygrädd men har valt att trotsa denna.. därför vill jag ha tipps så resan går så smidigt som möjligt.. När det gäller flygresan så tycker jag det är bra om det är nattflyg och direktflyg till Bangkok (eller Phuket förstås). Då är det lite spännande i början, sen sover de, och sen är det dags för lite frukost och lite spännande igen och så landning. Alltid lite stressande att resa med barn, men det brukar gå bra. Vi tar med lite mutor, några små aktivitetsgrejer och ipads. Oftast har vi inte använt det mesta sen (jo, ipadarna...).
Lycka till med planeringen :)