• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Syster j: så resplus försäkringen hos TyggHansa täcker inte de överskjutande dagarna (efter dag 45 alltså ?) utan ger bara en bättre försäkring i 45 dagar? Jag har Folksam och min man Trygghansa genom jobbet så därför undrar jag... Fast nu har vi ju iofs redan tagit med Folksam. Tjejen på Folksam trodde inte att Resplus-försäkringen kunde motsvara den jag själv precis tecknat. Virrigt ju!

Milea 080217 Lucas 100202
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-08-06 14:54:21 följande:
    Resplus funkar inte, måste köpa tilläggsförsäkring för extra dagar. Kostade ca 1000 kr för oss för 2 veckor.
    Ja, samma här. Dubbelkollade vad Europeiska ville ha och det var nästan samma summa för den tidsperioden.
  • Tullemi
    Mawe123 skrev 2010-08-06 15:23:57 följande:
    Jag har kompletterat med resplus inför kommande resa för att den är mer förmånlig med ersättningar, högre maxbelopp och ingen självrisk.

Med tanke på hur mycket  tid vi tillbringade på sjukhus sist så vill jag inte riskera att vi är för dåligt försäkrade.
    Usch då, det låter inget vidare
  • Tullemi
    lillsussan skrev 2010-08-06 22:42:03 följande:
    Nu har jag införskaffat tre olika Thailandsböcker och vi har väl börjat ringa in lite tänkbara orter. Lutar åt att vi åker den 30/12 - 21/1. Vill helst undvika mellanlandningar så vi verkar endast ha Phuket som valbart alternativ från Göteborg om man vill vara  borta tre veckor (blir då med Ving). Annars verkar det vara minst två mellanlandningar. Hur gör ni andra med flyg om ni har spädbarn? Eller har ni andra tips?
    Vi åkte med direktflyg till Phuket sist och det var smidigt. Denna gången åker vi reguljärt med 2 stopp - och 2 små barn. Vid avresa är de 10 månader och 2 år och 10 månader. Ska bli spännande . Resan KAN bli jobbig oavsett direktflyg eller ej, men på nåt sätt ska man dit . Och i vårt fall var det priset som gjorde att vi valde reguljärt. Hade det kostat detsamma med direktflyg så hade vi säkert valt det.
  • Tullemi
    lillsussan skrev 2010-08-06 23:01:15 följande:
    Milea: Det hade varit toppen att åka till Krabi, men har inte hittat ngt flygbolag dit. Ving/Fritidsresor hade bara det alterantivet som två-veckorsresa. Resan vi har hittat kostar för oss strax över 22 tkr och då är restiden strax över 10 timmar. Men så klart - sparar man tusenlappar - kan man ju leva med lite skrik. Man får väl värdera skriket i hundralappar... Vid er förra resa, var er kiddo spädis då? Fick ni låna "säng" att ha framför sätet, eller hur fungerade det?

TessaG - skall även kolla från Köpenhamn. Om det skiljer sig mkt i pris kan man ju leva med att ta tåget ner.
    Milea var 9 månader så det var kört med en spädissäng på flyget. Vi bokade istället platser med en vägg framför och så kunde vi ha henne i perioder på golvet tillsammans med mig eller pappan. Han (pappan) somnar var som helst så dom 2 sov där i några timmar
  • Tullemi
    Smilla75 skrev 2010-08-07 16:33:23 följande:
    Har aldrig varit problem för oss till Thailand.
    Inte för oss heller. Vi hade fullt med välling i resväskan. Och i handbagaget hade vi pulver plus tetror.
  • Tullemi
    Thegran skrev 2010-08-09 06:37:05 följande:
    nån mer som ska på Thailandfestivalen i Kungsträdgården?
    Deta hade varit skoj, men vi har ingen möjlighet
  • Tullemi
    smarres skrev 2010-08-09 15:46:57 följande:
    Vi hade en babycot till våran tjej förra gången vi va iväg, hon va då 8 månader, 10 månader när vi åkte hem. Det gick jättebra. Vi har tänkt ha de till våran andra tjej när vi åker, hon kommer vara 9 månader då, ja hoppas det kommer funka lika bra me henne....Glad
    Det går efter vikt/längd va? Milea fick ingen, men hon var både lång och tung för sin ålder....
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)