• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

livet från ljusa sidan skrev 2010-11-06 21:07:03 följande:
    Winters: glömde ju fråga vart det var ni skulle och när?
    Vi åker oxå snart, den 15:e till Ao nang i två veckor och sedan Khao Lak i två veckor med några dagar på Similan island, ska bli galet härligt! Särskilt när det är minusgrader nu på natten! Skrattande

Oj vad mycket ni fick plats med i vagnsväskan! Vi har en Chicco Liteway och har köpt en väska till den, men inte provpackat ännu, kanske ett projekt för morgondagen! Och handbagaget borde provpackas, vet inte hur det ska få plats...

Tessa, hur gick det med er Chicco o vagnsväskan? Är just nu inne på bubbelplast som lite mer skydd runtom.
    Oscar 091001
  • winters
    Simbaa skrev 2010-11-07 13:43:05 följande:
    nån som har nått tips på vart man kan köpa solglasögon till barn
    Vi har köpt Sunblocks, på Babyproffsen köpte vi våra.
    Oscar 091001
  • winters
    Mitt livs lycka skrev 2010-11-07 16:19:51 följande:
    Nu är det snart dax att åka...! Någon som har tips på roliga/bra utflykter man kan göra på/från Koh Lanta, Koh Phi Phi och Krabi?? Vill ha en liten to do-lista med oss ner!

Vi kommer att ha barn med oss som är 3 och 9 år...
    Från Ao nang tycker jag:
    Railey
    Poda
    Chicken Island
    Hong Island
    Oscar 091001
  • winters
    Arlo skrev 2010-11-08 09:49:08 följande:
    Vilket hotell skall ni bo på i Ao nang? Tips önskas på bra barnhotell.
    Vi skall åka till Ao nang i januari och har ej bokat hotell än. Funderar på Golden beach, Ao nang Orchid el Ao nang sea front. Vet ej vilket som är bäst?! Eller mest värt pengarna. Tycker hotellen verkar vara rätt dyra just då.
    Trevlig resa!
    Vi ska bo på Ao nang Villa Resort, tror att det blir jättebra! Har bara ätit där innan, men då bestämde vi att vi skulle bo där vid nästa resa, som nu är en vecka bort!! Skrattande
    http://www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aonang-villa-resort/?season=vinter-10-11
    Oscar 091001
  • winters
    Arlo skrev 2010-11-08 11:32:09 följande:
    Vi skulle gärna också bo där, men det är fulltSkrikandes.  Golden beach ligger väl brevid, orchid högra upp på gatan och den sista norrut. Var tror du det är bättre?
    Har inte bott på någon av dem, men det känns priorterat för oss att bo nära stranden, så kanske Golden då? Någon annan som har bott på dem som vet lite mer?
    Oscar 091001
  • winters
    Tullemi skrev 2010-11-08 13:11:00 följande:
    Ojoj, det var billig saker - och kul att kika på . Men ack så vidriga saker Skäms fast det skulle väl funka just under semestern om det kniper....hua.
    Näe, det var ju inte riktigt svensk stil på allt! Skrattande Men jag tänkte på resesäng t ex för 170 kr om det var någon som inte ville/kunde ta med sig på flyget och inte hade på hotellet, då svider det ju inte i plånboken...
    Oscar 091001
  • winters
    Ancilla skrev 2010-11-08 13:28:37 följande:
    Nu är det dags för oss arr fara iväg. Åker via Helsingfors ikväll till Bangkok. Där väntar en minibuss som kör oss till en underbar lägenhet som vi hyrt mellan Ban Phe och Mae Phim. Om någon skall dit kan ni väl skriva en rad.
    KOmmer att blogga och lägga in bilder om allt tekniskt fungerar. MIn adress finns på min presentationssida om någon är nyfiken.

Ancilla
    Trevlig resa!!
    Oscar 091001
  • winters
    Heeso skrev 2010-11-08 16:18:28 följande:
    Vad härligt allt låter. Hur var Old Town? Värt ett besök alltså? Hur långt är det att ta sig till alla stränder och hur tar ni er? Nu är det bara en vecka kvar till avfärd för oss -  vi kanske ses

Vad låg den där barnaffären som länken gick till? På Lanta eller i Krabi eller nån annanstans?
    Big C finns i Krabi, vet inte om det finns på Lanta oxå, men jag tror inte det.
    Oscar 091001
  • winters
    Anna1010 skrev 2010-11-08 20:37:52 följande:
    Heeso: Jag kollade sajten under "find stores" eller liknande rubrik och i södra Thailand fanns de bland annat i Krabi, Phuket, Surat Thani tror jag. Hett tips för er som vill undersöka: det finns en klick-knapp med rubriken "English" - det blir MYCKET lättare
    Jag hade den på engelska, men själva annonsen blev på thai, kanske skulle klickat en gång till! Skrattande
    Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)