Inlägg från: Florimell |Visa alla inlägg
  • Florimell

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Bra väder i Phuket enligt mamma som är där nu, snabba skurar på kvällen dock!

• Florimell

Håller på att kolla boenden till Thailand, hösten 2014 i ca 8 veckor. Vet att jag är ute i god tid, men vad sjutton ;) har kollat jojolantarental och deras boende amintra. Någon som bott där, eller på long beach?

• Florimell

Vi ska åka kring 15 oktober till cirka 15 december. Hur bokar man om man vill flyga till Phuket, men hem från Bangkok, dvs ha några dagar i Bangkok innan vi ska hem? Ich framförallt, när har vi störst chans att få tag på billiga flygbiljetter?

• Florimell
    The75 skrev 2013-11-28 12:32:41 följande:

Hej
    Är det någon i tråden som är i eller kring Phuket? Jag har tittat på vädret därnere nu och det ser ut att regna och åska hela dagarna om man ska tro väderleksrapporten stämmer det?
    Vi ska visslingen inte åka förens i maj men jag tycker ändå om att ha lite koll på vädret ;)

Min mamma är där, och det har regnat en eftermiddag/kväll sedan hon kom ner i lördags. Däremot är det stora vågor och blåser en del!
  • Florimell
    101 skrev 2013-12-18 20:24:14 följande:

ni somm har erfarenhet av att resa med liten bebis, tog ni med babyskydd? tacksam för alla möjliga tips och råd för att resa med bebis

Vi tog med babyskydd när dottern var bebis och kommer att ta med babyskydd nu också...
  • Florimell

Ni som reser längre tid än 45 dagar, vilken reseförsäkring har ni? Det verkar som om de flesta försäkringar bara gäller i 45 dagar :-O

• Florimell
    Esmeralda skrev 2014-01-01 15:58:29 följande:

I morgon åker vi! Två månader i Krabi-området med maken och våra två små på 1 och 3 år. Resnerverna känns rejält och jag hoppas vi har tänkt på allt viktigt.

Oh, skriv gärna ner vad som varit bäst, viktigast och onödigt! Åker hösten 2014 i två månader... Och nu i februari en månad :)
  • Florimell

Åker med en 4 månaders nästa vecka :)

Och nu är boendet bokat på Koh Lanta till hösten också! Skönt att vara föräldraledig, blir 3 månader Thailand i år

• Florimell

Hej! Tänkte höra om någon är på Koh Lanta i höst/vinter? Vi åker två månader okt-dec, till Long beach med en femåring och en ettåring.

• Florimell

Stämmer... Mamma fick betala 500 per dag senast, och de la in henne som en overstay i register :-P

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)