• molnen

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

och lånade ut flytvästar till barn ...

• molnen
    smarres skrev 2010-08-04 21:04:05 följande:
    Är det någon som vet var man kan hitta badskor och solskyddsdräkt med lång ärm och ben? Alla jag tittat på har bara kort ärm o ben, finns det någon anledning till det kanske? Och så fattar jag inte vad det e för skillnad på soldräkt och solskyddsdräkt, någon som kan förklara för en förvirrad....Glad
    www.sunblock.se
    Har 2delade set  med 50+ (som är högsta märkningen och som fått bra i tester ) och som har långa ärmar och ben.
  • molnen
    lillsussan skrev 2010-08-24 18:30:56 följande:

Vet att ni pratat "soldräkter" (heter det så?) tidigare i tråden.

Ni som är resvana med barn hade ni skaffat det till en 7-månaders och i så fall har ni någon rekommendation? Letade runt lite bland butikerna men allt verkar vara bortplockat.

Köp med långa armar och ben så slippper ni smörja . Kika på ty barnenshus ,babyproffsen de brukar ha sunblock (väldigt utplockat på deras sida). lekmer.se hilkmet.se har av märket swimpy ,har haft dessa i sommar och tyckte de var bra 3/4 på armar och ben ,finns både i dräkt och 2delat.
  • molnen
    Karisma skrev 2010-10-01 14:21:02 följande:
    Mäste testa om han är allergisk mot det, har ingen aning. Med hasselnötter/cashewnötter har det än aldrig blivit så att det gått på andningen utan "bara" att det kliar i munnen/halsen. Men är ju livrädd att det ska göra det när vi är i ett annat land.

Tror ni BVC elller vc går med på att allergitesta för nötter? Hmm bvc vet inte ens om han tillhör det längre då han är 6.5år?

/K
    Tycker ni ska testa . Jordnötter är ingen nöt utan en baljväxt. Jordnötter kan man ju reagera olika på och halsen kan svälla igen. Jag har blivit dålig många gånger men en gång (när jag ätit indisk mat) svällde halsen igen.
  • molnen
    Tullemi skrev 2010-10-03 19:39:07 följande:
    Jag måste fråga en sak (säkert urdum fråga Tungan ute) men är Cherekringarna av uppblåsbar modell?
    Ja ,vi har de röd/gula och de är uppblåsbara går att få platta i packningen
  • molnen
    Smilla75 skrev 2010-10-11 13:35:29 följande:
    Ingen bild tyvärr, de gröna är lite otympliga, min 2,5 åring har dem. De röda är inte större än vanliga armringar. Funktionen är helt outstandig, alla tittar på mina barn och förundras över deras flytförmåga!

Jag behöver hjälp få tag i billig, superstor lätt resväska. Var på RUSTA för att köpa en 85 cm för 299 kr, slut i hela Sverige. Kollat Jula, Biltema, ClasOhlsson också. Har jag missat någon?

Dessutom är jag så i valet och kvalet om jag ska vaccinera minstingen mot hepatit B, han blir 8,5 månader i november då vi åker. Twinrix är han för liten för i år men någonstans borde han kunna få mot hep B. Det är tuktuk/trafiken jag tänker på.  
    Vi köpte på coop forum ,de hade flera olika storlekar.
  • molnen

Jag letar solskyddhattar från Tuga (har en men den har gått sönder) ,någon svenskshop som sälger dessa ? någon som handlar från Tugas egen sida ?

• molnen

Mycket prat runt cherekringarna ,någon som testat de nya för störrebarn ? var 3separata ringar och så tar man bort flythjälp eftersom barnet får mera vattenvana.

• molnen
    Tullemi skrev 2010-10-13 18:27:57 följande:
    Badbyxorna som stänger inne ev olyckor är jättebra . Vi tar med oss det till Lucas och Milea hade det vid förra resan (behövde bara skölja bort en olycka).
    Dock är bajsolyckor inge roliga att tvätta ur dessa ,då är badblöjorna enklare. Det beror ju på om barnet lärt sig att gå på pottan och göra detta
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)