• winters

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

YlvaD skrev 2010-04-27 07:44:30 följande:
    Suzybo; Vi var i Khao Lak i 3 vecko och det gick alldeles utmärkt:) Nu bodde vi på "Bamsehotell", så vi fick lite skön egentid:) Stränderna är väl ok, men en strand som var ett strå vassare var helt klart white sand beach. Angående restauranger tyckte jag att det fanns ett bra utbud. Vi fastande för "fem favoriter" som vi pendlade emellan. Men efter tre veckors ätande ute (ca 45 ggr) var det gott med egen hemlagad mat:) Vilket hotell ska Ni bo på? // Ylva
    Vill oxå höra om restaurangtipsen!

Och om ni gjorde några bra utflykter, vi vill till Similan iaf, men har inte bestämt om vi ska åka en snabb eller långsam båt, men det lutar åt en långsam och sedan en natt i bungalow på Similan.
    Oscar 091001
  • winters

Tack för tipsen om väskor, får se hurdan det blir, hade inte tid att titta på det i affären i dag. Chiccon verkar super, den kommer vi säkert att bli nöjda med!

Oscar 091001
  • winters

Japp, hade oxå tänkt att vänta lite, men det var så bra pris så jag var tvungen! :) Blir bra att ha i båten i sommar oxå och den ska ju faktiskt sjösättas på fredag, så nu är väl sommaren på G!

Oscar 091001
  • winters

Vår son kommer att vara 13 ½ månad när vi åker, de ska lägga upp ett vaccinationsprogram på BVC så att han hinner få allt han behöver innan vi åker. Kanske är ett gränsfall med twinrix då, behöver de bara en dos innan man åker och de andra är för att få ett långt skydd, eller behövs två? Får han havrix i stället, eller gäller samma för det? Tänkte att det är bra att veta lite om det är så att vi får välja mellan dem...

Min man o jag har allt vi behöver, behöver bara fylla på med Dukoral och det har jag förstått att Oscar inte får eftersom han inte är 2 år.

Oscar 091001
  • winters

Tack för tipsen!

Vi åker 15 november, först två veckor i AoNang och sedan två veckor i Khao Lak.

Då ska vi nog bo på samma hotell, Blue Village Exotic Khao Lak Seaview heter det vi ska bo på.

Ja, det får nog bli en långsam båt till Similan, kan ju vara lite blåsigt i december har jag förstått. Kanske blir en tripp till Surin oxå, ska ju vara fantastiskt att snorkla där. Frågan är om man ska ta båda, eller satsa på flera dagar på Similan...

Naturreservatet gjorde vi förra gången vi var i Ao Nang, så det hoppar vi nog den här gången, men det var fint och väl värt ett besök. Vad var det för marknad ni var på?

Vad gick taxin på förresten till White Sand Beach?

Oscar 091001
  • winters

lolo21, vi ska åka till Khao Lak, vad var det för film du sett på youtube, vill oxå se! :)

Oscar 091001
  • winters

Behöver nog inte vara så orolig för båtresan till Similan, vilken båt det nu blir, Oscar somnade gott när vi åkte på premiärtur i går. Han såg lite sömning ut när vi tuffade runt för att känna på det, men när gasen åkte i botten för att åka till hamnen somnade han gott i min famn! :)

Oscar 091001
  • winters

YlvaD, åker ni med Fritidsresor? Är det bara transfern mellan ställena ni har avbokat så att ni har kvar transfern till o från flygplatsen?

Vi ska åka mellan Krabi och Khao Lak, men hade nog tänkt att ta transfern som ingår, känns inte som att det blir jättemycket extratid eftersom flyget med nya resenärer kommer 1 ½ timme innan det andra går hem, så vi har resonerat att det kanske blir någon timme extra och tänkte att man kan passa på att äta lunch på flygplatsen, men det kanske är helt fel... 

Vad kan en resa mellan Ao Nang o Khao Lak kosta? Har för mig att vi betalade under 400 kr för all transfer (3 resor) för alla tre, så det borde inte bli så mycket vi får tillbaka om vi bara avbokar den sträckan...

Är det någon som har utnyttjat en sådan transfer mellan resmålen?

Sedan känner jag mig tveksam till hur många som flyger till Krabi om de ska åka till Khao Lak, så då kanske de ändå ordnar en egen transport eftersom ingen buss ska dit, men det kanske oxå är helt fel tänkt! :)

Oscar 091001
  • winters

Vi ska först vara 2 veckor i Ao Nang, då blir det ju toppen att komma till Krabi flygplats. Sedan åker vi till Khao Lak i 2 veckor. Så då blir det ju en bit längre till flygplatsen, men vad jag har läst ska det vara 1 h till Phuket och 2 ½ till Krabi, så det känns ju inte så farligt. Japp, vi åker oxå med Fritidsresor, flyger non-stop både ut och hem.

Nu har jag kollat på vår bokning, 320 kr betalar vi för all transport, så vi behåller nog den och om vi skulle känna när vi är på plats att det blir för långt att stanna på flygplatsen så kan vi ju ordna med det då. Kanske får veta närmre hur det blir med transporten mellan hotellen.

Det är ju alltid kul att se sig omkring, två ställen räckte för oss nu när Oscar är såpass liten, men det finns definitivt fler orter att se! Khanom har jag nog inte ens hört talas om innan, var det på östkusten?

Oscar 091001
  • winters

Var någon som ville veta med om Chicco Liteway, i dag har vi haft den när vi var på IKEA mm för vi hade inte plats i bilen för den stora vagnen och all shopping! :) Kör otroligt bra, lätt att svänga, lätt att fälla upp o ihop, bra liggläge, jag är helnöjd!

Tänkte på det att det var någons som var lite rostig på några skruvar efter resan. Tror att det kan vara bra att spola av den lite lätt om man har fått saltvatten på den så ska väl inte det vara några problem, borde nog kunna bli problem med alla vagnar så en liten dusch då och då är nog en bra idé! :)

Oscar 091001
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)