Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Delfinen skrev 2010-05-14 22:03:22 följande:
Hej!! Spenderat 4 månader i Thailand nu med vår dotter som var 4,5månad när vi åkte och nu snart är 9mån. Vill bara meddela att jag "finns" å skriv gärna privata mess om ni har frågor och vill ha tips om liknande resor. Vi har varit på Koh Lanta 3mån drygt och sedan 1 månad i Phuket (skulle bara vara där 10dgr, men blev kvar pga askan..). Vi har även varit i Thailand innan om ni undrar över något mer. Koh Chang, Koh Kood, Koh Muk, Phuket, Bangkok, Khao Lak, Khao Sok, m.m.
Välkommen hem!! Hoppas ni kunde njuta av er extratid i Phuket och att det inte bara blev en väntan på att få komma hem;o)
En annan fråga - tror ni som har erfarenhet av att resa med småbarn att det är positivt eller negativt att bo i en poolsvit när man har en 4 åring och en 14 månaders med sig?! Alltså tanken på att de ligger inne och sover i rummet på kvällen medan jag och min sambo sitter precis utanför vid poolen och kanske tar några kvällsdopp låter ju underbar, men det kanske det väger ner att det blir ett enormt vaktande på dagtid att ingen ska ramla i poolen...?! Diskuterar fram och tillbaka här... Hjälp mig med era erfarenheter!