mollan nu skrev 2012-03-29 22:09:22 följande:
jag har bara varit på bangtao och det är super, en jobbar kompis har bott på båda och rekommenderade bangtao. Hotellet är lite finare i kamala men bangtao är bättre på allt annat. Stranden är grym och rätt folktom om man jämför med kamala. Vi var förvisso bara på kamala en dag och badade men det var sjukt mycket folk och jag trodde ett tag att jag skulle träffa på en granne eller nåt för det var så många svenskar.
Som det låter på er så blir det inte Kamala! Hua! Bangtao låter mer ok, men hur är det med restauranger längs stranden och enkel shopping? Finns det ett centrum/huvudgata med lite shopping, restauranger och sånt? Kan man vara där 3 veckor utan att få tuppjuck? Hur lång tid tog det in till Patong? Åker man taxi då eller tuk-tuk eller songthaew?
Eller så blir det Khao Lak, men ska man ha barnklubb så är det antingen de båda nya ställena (Kantary resp Mai Khao Lak, som båda ligger ca 1,5 mil utanför centrum utan några direkta restauranger i närheten, som jag förstått det) eller de två mer centrala Seaview resp Emerald, och båda dessa har fått en hel del kritik för mögel och sunkiga pooler osv. (när jag gogglat). Känns sådär...
Eller så blir det Koh Lanta (igen) men då måste det bli utan barnklubb, vi vill inte bo på Chada beach igen (det var jättebra, men vi vill ändå inte bo på samma hotell så snart igen) och Vings Lanta Beach Resort är ännu inte klart som Sunwing-hotell för vintern 2013 (enligt chat med Ving så är inte avtalet med hotellet för den perioden klart än...). För övrigt så funkar inte Vings lflygtider till Koh Lanta för oss heller, dit kl 23.15 fr Arlanda och landning på Arlanda vid hemkomst runt kl 00 på natten, särskilt 73-åringen som ska med kommer att protestera hejvilt om vi föreslår detta (vi har ca 15 mil enkel resa till Arlanda dessutom). Alternativet är att boka bara flyg med ex.vis Fritidsresor som har andra flygtider till Lanta och sen boka rum direkt med hotellet (kanske blir det billigare oxå...?), för om det sen blir ett Sunwing-hotell så får väl barnen vara med på aktiviteterna trots att man inte reser med Vingresor...?
Om nu nån orkat läsa detta (
), har ni några tips/tankar?!