• Mawe123

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

lolo21 skrev 2010-04-28 17:16:47 följande:
    Åhh detta är tråden jag har sökt! Ska läsa o läsa=) Har nån av er vart här www.fritidsresor.se/boka-resa/HotelAbout.aspx... ??Tycker det verkar helt underbart men tvekar inför den låånga resan med en 3-åring. Vi har tidigare åkt till mallorca och gran canaria med sonen o det har gått bra, men det är ju bara halva res-tiden..
    På tuifly som ni då flyger med..? finns ett toppen underhållningssystem vid varje säte. Där finns massor av filmer, tv program, spel o musik, det roade vår två åring måååånga timmar.
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Jensa1973 skrev 2010-04-28 20:37:51 följande:
    Nu pratas det optiker.Jag undrar finns det någon bra på Lanta??Samt att jag verkligen skulle vilja prova att gå till tandläkaren..
    Min man köpte glasögon på Lanta, precis mitt emot nedfarten till Southern, brevid Sawadee. Han är supernöjd! Köpte den dyrare varianten, men enligt honom är det de bästa han har haft och han har avverkat några stycken. En äldre mycket trevlig herre som har butiken där.
  • Mawe123
    Smilla75 skrev 2010-04-28 22:17:45 följande:
    Han är sååå snäll, har räddat oss många gånger då han skjutsat oss mm...verkar superbra.
    Profesionell och super service minded =)
  • Mawe123
    Karolina75 skrev 2010-05-05 13:22:49 följande:
    Är det någon som vet något om Lanta Hideaways?! De hyr ut hus på Koh Lanta och vi letar boende en månad på Khlong Dao i nov-dec. Flera av husen ligger runt 4000kr/vecka och man verkar ju få mycket för pengarna. Men skulle gärna vilja höra någon som varit där!
    Jag har bott i ett av husen i vintras men hyrde då av Lanta Diver, nu inför nästa vinter har jag hyrt ett hus via Lanta Hideaways. Litar helt på dem, har vänner som hyr ut sitt hus via dem.
  • Mawe123
    leson76 skrev 2010-05-07 19:02:34 följande:
    Usch, det var tråkigt att läsa. "Hemskt"...:(
    Vi gick förbi där flera gånger, bodde på southern, säkert fina rum och underbar pool, med bra läge på barnvänlig strand. Att de har lite dyrare priser gör nog inte så mycket för det finns en uppsjö av restauranger efter stranden att välja mellan.
    Blir säkert lyckat!

äldsta sonen brukade smita iväg med kompisar och tjuvbada i deras pool på natten {#lang_emotions_tongue_out}
  • Mawe123
    leson76 skrev 2010-05-08 23:36:28 följande:
    Tack, det var skönt att höra...började få lite ångest över att lagt så mycket pengar på ett "omysigt" ställe. Man vill ju gärna få lite genuin feeling när man är där och visst hade det varit trevligt att kunna äta var man bor...hrmm....Jaja, det är förhoppningsvis inte sista gången man åker till Koh Lanta. Kanske får kika  runt efter annat boende inför nästa resa :) Ariella, du som bott där. Var skulle du boka boende om du skulle resa till Koh Lanta någon mer gång?
    Var glad och förväntasfull inför din bokade resa, tror den kommer bli underbar!

Självklart kan ni äta där ni bor, fast prisläget kanske är lite högre. Vi bodde på southern nu i vintras och kommer att bo där nästa vinter också. Vi åt där många dagar men också på restaurangen på "torget" vid stranden som var bra, picasso var bra, Gong Grit lite längre bort blev vår favoritrestaurang. Hans var bra. Det finns en hel uppsjö restauranger längs stranden och ni hittar säkert snabbt er favorit. På kvällarna tog vi ofta en tuktuk in till saladan och åt på Papas eller så åkte vi till Long Beach och åt på Bayen.
  • Mawe123
    leson76 skrev 2010-05-09 16:33:19 följande:
    :) Tack Ariella, än en gång :) Skönt å höra att du kan tänka dig bo där igen :O)Och Mawe123, tack för alla tips. Ska genast plinta ner dem så jag får dem med mig.
    På Cinnas blogg finns det lite Koh Lanta tips, hon var där i vintras när vi var där:

http://therichbitch.se/mitt-koh-lanta/

..ett måste är att prova dillräkorna på Papas inne i Saladan =)
  • Mawe123
    Smilla75 skrev 2010-05-09 17:38:04 följande:
    Ja, de är så goda! Pizzorna är också bra.
    åh pizzorna på Bayen, i världsklass {#lang_emotions_tongue_out}
  • Mawe123
    Thegran skrev 2010-05-09 19:39:03 följande:
    håller med!! Pizzorna på Bayen och pizzorna på Mr Wee på stranden är de godaste jag någonsin ätit!
    Shit vad man börjar längta {#lang_emotions_dreamer}

7 månader kvar..
  • Mawe123
    Tullemi skrev 2010-05-12 21:02:58 följande:
    Det kan vara bra att packa upp och använda sin resevagn ibland *suck*. Jag tog fram Chiccon idag och den är ju lätt kaputt. Måste ha fått sig en smäll under hemresan förra året, för ena framhjulet är lite skevt och drar åt ett håll. Sen är en del metalldetaljer (tex knappar på klädseln) nästan rostiga, eller flagiga på nåt sätt. Vissa knappar går inte att öppna så nu får jag inte av klädseln för tvätt. Chiccon kanske inte alls gillar Thailandsklimatet, eller så beror det på att vi inte använt den på 1 år. Hoppas vi kan fixa till det, det är ju en bra vagn annars.
    Oj, kankse ska gå och ta upp min ur vagnväskan.. har litat helt på att den nu är i samma fina skick som vi packade ner den i när vi åkte från lanta på julafton.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)