• Mawe123

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Har bekanta som kom hem förra veckan efter två veckor på Koh Lanta.

De tyckte att det var för varmt, så jag tror inte att ni behöver oroa er för vädret.

Det blir säkert perfekt Solig

William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Zvartaliljan skrev 2011-03-03 12:13:45 följande:
    Någon här som bott på Southern lanta resort (bungalow eller lägenhet) eller Kaw kwan beach resort? I Koh Lanta alltså.
    vi har hyrt villa där två år i rad, men det vet du ju redan Flört
  • Mawe123
    Zvartaliljan skrev 2011-03-03 12:21:56 följande:
    Jo jag har fått prisuppgifter och bokningsläge för bungalow och lägenhet nu, det lutar åt bungalow. Jag antar att läget är väldigt bra och stranden är fin efter dina rekommendationer Vet du hur frukostbuffén är på resorten??
    Nej jag vet inte det, vårt boende var inte via hotellresorten, utan villa området och lägenheterna ligger precis ovanför. Southern är inte toppfräscht, vilket man ska vara medveten om och det är inte den bästa restaurangen på stranden. Men läget är perfekt, personalen trevlig och där finns mycket svenska kompisar till barnen. Våra stora pojkar har thaiboxats varje dag och gymet ligger bara 50m från huset, på området finns pingis bord, tennisbanor och liten lekplats - samt två pooler varav en pool med barndel. Stranden nedanför är perfekt för barn.
  • Mawe123
    hag7 skrev 2011-03-04 06:36:33 följande:
    TessaG:Va tråkigt , varför avbokar ni ? MaWe123:Hur gamma är den son som boxas o var hittar man info ?
    På Lanta boxas nästan alla ;)
    Hos oss är det en 10 åring och en 16 åring, men det finns barn som är betydligt yngre. Förra året tränade pojkarna på Lantagym på longbesch, men detta året har de tränat på Andamangym. Andaman ligger precis brevid Southern, mot det hållet där personalen bor. Pojkarna tränade där ca 1½ timme varje dag - de älsar det.
  • Mawe123

Hjälp!!

Vilka är det som flyger direktflyg från arlanda till krabi?

Ska boka en resa till min far och han vägrar mellanlandning.

Han ska vara borta ca en månad över jul och nyår, har kollat med ving och fritidsresor,
    men det hade i princip slutsålt..

Är det någon fler som flyger utan mellanlandning??

• Mawe123
    cillae skrev 2011-09-03 20:50:44 följande:
    Har du kollat Apollo?
    Tack för era svar på min fråga om direkt flyg till Krabi. Frititdsresor hade i stort sett inget kvar, och ving och apollo verkar sätta sina resenärer på samma flyg för det var precis samma flygtider.. När jag ringde för att kolla lite mer med Ving hade de bara en plats kvar - så då högg jag den Glad Den var dessutom ca 1500 kr billigare än apollos flygstol på samma plan..

Två vintrar i rad har vi varit 1 månad på  Koh Lanta hela familjen och min far, i år stannar vi hemma, och pappa åker ner 4 veckor på egen hand.

Är sjukt avundsjuk, men vi känner att det blir för kostsamt för oss att resa varje år. I vintras tror jag vår resa slutade på ca 125.000kr - så fast det är trist att inte åka så känns det skönt att slippa den utgiften.

Våra minsta barn, 4 och 11 vill dessutom inte åka i år då de är såå ivriga på att fira julafton hemma Tungan ute
  • Mawe123

Någon som vet / minns vad båtutflykterna från Klong Dao kostade? T ex för en person med speedboat till Koh rock, 4 Island, eller Phi Phi??

• Mawe123
    BlondisMinna skrev 2011-11-28 10:13:16 följande:
    Mawe123: Vi gjorde den dagsturen från Klong Dao till Koh Roh, för ganska exakt 1 år sedan och jag minns inte ritkigt vad den kostade per person, bara att vi tyckte det var dyrt, men det var helt klart värt det!!!
    Det var den finaste platsen vi besökte under vår resa, en riktig paradisö!!
    God mat och läsk ingick i priset, snorkling på vägen och så var vi på ön i ett antal timmar.
    Tror att vi åkte i nästan 1h enkel resa.
    Kanke kan ha kostat någonstans mellan 3-400:-/vuxen...men jag är osäker.
    Är rätt säker på att vår då 3-åriga dotter var gratis.

Lycka till!!
    Tack för ditt svar :)
    Jag har de två senaste vintrarna varit på Koh Lanta några veckor, och varit på de här utflykterna, men minns inga priser. En gång chartrade vi en egen större speedboat och åkte en dagstur till Phi Phi - det var rätt kostsamt - men de turerna vi varit på med delad båt, minns jag som rätt billiga.. Min far åker iväg själv i år och jag tänkte skicka med ett kuvert med Bath och önska honom God Jul med pengar till en båttrip, mest bara så att han tar sig iväg på någon utflykt... Då måste han ju berätta om den sen när han kommer hem :) Men jag tror jag skickar 3000 bath så vet jag med säkerhet att det räcker!
  • Mawe123

Genom vilken resebyrå bokar ni er resa? Vi har flygit med fritidsresor nu två vintrar, men tycker att det blir för dyrt.. Vi vill åka 20-24 dec nån gång och vara borta ca 28-30 dagar..  Arlanda - Krabi.

Vi har tidigare betalt ca 16.000/ person för flyget men jag skulle vilja hitta ett billigare alternativ..

Jag vill inte boka med hotell, utan tänker hyra ett hus på Lanta separat.

Tips, tips, tips :) 

• Mawe123

Bara typ 200 dagar kvar då Tungan ute 

Avresa 11 dec och hemresa 2 jan.

Ska bli såå skönt med några varma veckor i vinter.

Bokat hus på Lanta - perfekt  Solig 

Flyger med fritidsresor, platser med extra benutrymme. 

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)