Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
![Skrattande Skrattande](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Hihi, ja nu är det ju jättesnart när man tänker på att vi bokade i december!
Fast jag kom ihåg när det var två månader kvar för oss, det är ju bara måndag och fredag, så tiden flyger förbi!
Skicka med packning låter ju toppen, det kan inte vi göra, tänk om vi står där och inte får ner allt, då får vi väl fjäska för några barnlösa resenärer på Landvetter! Tur att vi har köpt vacuumpåsar kanske!
Lycka till med tentan Tessa!
Ja vikten är inte mycket att göra åt, men vi får ha 60 kg eftersom vi ska vara iväg så länge, så det är mest volymen jag oroar mig för. Kläder o sånt kan packas där. Får se hur vi gör med blöjorna. Sedan ska vi ha dem till nackkuddarna vi ska ha på flyget så att vi får plats med allt i handbagaget då!
Japp, då har vi lyft och kidsen har somnat!
Dukoral får ges från två år. En dos kostar 200 kr, räcker med en dos om man tagit inom 5 år. Annars blir det två doser, ska tas med en veckas mellanrum och den sista senast en vecka innan avresa.
Vet inte om det andra doser till barn eftersom Oscar var för liten för att få det.
Oscar är 13 ½ månad när vi åker, tänkte ta med på planet en Fisher Price learning phone, dinosaurie i plast, Blixten McQueen-bok, djurbok, ljudklossar, sked o bunke. Hm, vet inte om vi tar med något mer, men det är det som är framlagt nu! Dit hoppas vi att han sover mycket, men på vägen hem blir det nog mer vakentid.
Japp, handbagaget borde provpackas, för det känns klurigt...
Medicol tar vi med för vi har det ändå hemma i väntan på olyckan. Annars tar vi med typ det som står i packtråden i apoteksväg.
Dukoral är receptbelagt, men det var inga problem för mig att få det till mig o min man när jag ändå var och vaccinerade Oscar med annat. Vi var på den loka vaccinationscentralen.
En vecka innan ska den sista dosen tas innan avresa, och det ska vara en vecka mellan, så senast två veckor innan ni reser ska ni ta den första om ni behöver två.
Barn vet jag inte så mycket om eftersom Oscar var för liten, men kolla på Dukorals hemsida så står det där någonstans. Eller ring till era vaccinationscentraler.