Frosk skrev 2010-12-30 15:02:16 följande:
Å vad härligt för er. snart slipper ni snö och eländesvintern! Ni är rätt så resvana iaf. Jga känner mig mest som ett frågetecken, vet ju inte riktigt vad som väntar...Vi kommer också ha en i knät...pust. Vi åker till Phuket den 20:e och just nu är jag mest rädd att kräksjukan ska hoppa på oss innan resan så jag ska försöka ha barnen hemma så mkt som möjligt.
Kräkan brukar gå över på ca 1-2 dygn, så oroad dig inte så mkt för den (det gör jag så det räcker åt dig med! Dom har haft det på sonens dagis *huu*)
Vi missar vårt nyårsfirande.. Kompisens dotter spyr.. Dom var på dagis 2 dagar. Så kan det gå!
Resvana ja.. Men nu känns det ovant. Allt är mkt läskigare nu, med alla faror som lurar på min lille plutt. Du vet, själv har man gjort ofarliga saker som åkt i minibåt när vågorna var högre än båten snorklat på stora hajjar mm mm, ja.. Åkt flygplan med pårökt chaffis. Sovt i hängmatta i djungeln och badat med både krokodil och piraya. Och, klappat alligator.
Nu verkar charter livsfarligt. Märkligt.
Det som är bra med thailand är att sjukvården är bra, och behöver du ngn medicin kan du b ara gå in på drugstore och beskriva symptomen -antibiotika mm är bara att köpa.. Jag (som är sjuksköterska) insåg att kunskapsnivån på drugstoren vart mkt hög, misstänker att det är syrror/ läkare som jobbar där. Dessutom är det förållandevis rent dom lagar till mat mm bra så magsjuka är inte så vanligt.