Inlägg från: Smilla75 |Visa alla inlägg
  • Smilla75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Thegran skrev 2010-09-16 07:41:41 följande:
    ah, då ligger det ju nära och bra :) kanske var det tyska jag tänkte på...hm.

Tack för alla tips!
    Det är samma ägare till båda bagerien. Vi handlar också vårt frukostbröd på det nära Southern. (Och tyvärr ofta en kaka med....)
    cillae skrev 2010-09-16 06:10:40 följande:
    Jag rekomenderar också Cherekringar, dom är verkligen super!! Sonen hade dom när han var liten och sen fick dottern dom, hade dom i ett år och nu i våras köpte vi ett par extra när vi åkte till thailand för säkerhets skull, vi hade lagat dom flera ggr och dom hade bitit på dom så plopparna för att stänga dom var helt trasiga, men dom är prima än. DOm håller hur länge som helst och barnet kan verkligen inte sjunka/komma under vattnet. Vi har bara haft röd/gula sen dom var knappt under året, tycker det har gått bra.

Ang present: Ebba fyllde också 2 år i våras när vi var där. Jaghade världens planer på att gå till bageri och försöka få tag på en tårta, köpa nåt osv... Det blev ingenting. Det finns ju lite småsaker att köpa, både i Saladan och på 7/11. VI hade firat henne hemma med släkt och våra vänner som var med hade med en present till henne. Men det lev inget direkt firande.
    Vet du vilket lim som kan användas när det medföljande tagit slut? Vill ju inte testa vad som helt, ngt tvåkomponentslim?
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-09-16 21:50:59 följande:
    vet att hon tidigare nämnt att hon skulle sälja, men har inte sett att det är till salu. var inne på hemsidan för ett par veckor sen och då stod det bara att det är stängt säsongen -10 pga personliga orsaker .

JAG vill köpa det där stället!  :)
    Så trist att det är stängt. Vi brukade fika där nästan varje dag. Jordgubbssmothie...Och baguetterna var så goda.
  • Smilla75
    ulligulli skrev 2010-09-25 13:43:41 följande:
    Jag börjar vela lite med boende nu mindre än en månad innan vi åkerFoten i munnen.

Vi har ju bokat Dr och fått ett bra pris, men vi är sååå sugna på att bo på Noble House igen. Tycker det är så bra när poolen ligger i skugga!

Vad har ni andra fått för pris vid förfrågan på Noble House? Vi är 2 vuxna och 2 barn. Vet någon vad de tar för 1 extrasäng och frukost för 2 barn?

Ha en bra lördag alla! Själv ska jag iväg och jobba...
    Priser står på hemsidan. De ger ingen rabatt alls oavsett hur länge man stannar. Det är ju där "alla" vill bo så de får fullt ändå. De tar inget för frukosten, bara för extrasängen men minns inte hur mycket för den.
  • Smilla75

Var det någon som hittat billiga vacuumpåsar som rullas ihop, dammsugare är ju inte så lätt att hitta i Thailand!

• Smilla75
    Millans hustru skrev 2010-09-28 18:40:50 följande:
    huuu för ormar o maneter alltså. vi ska till koh lanta, är detta något många sett där? Tänker att vår dotter är sex år och kommer ju röra på sig, dvs inte vara exakt där vi är hela tiden. men ska absolut ha koll på detta med högt gräs...
    Har inte stött på något av det de senaste 15 åren på Lanta, men det finns förstås. Maneter är mest problem i feb-april.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-09-29 08:55:08 följande:

På tal om djur och sådant.
    Vi träffade på två varaner på Lanta sist. En höll vi nästan på att köra på en mörk kväll på en liten grusväg.
    men iaf.
    Hur är varanerna eg? De ser ju rätt läbbiga ut, men jag antar att de är ganska så fredliga? har aldrig hört något annat nämligen.

Tänkte på koh rok, där det ju ska finnas en del varaner. är det risk att de går till attack eller kan man vara lugn med dem i närheten?

När vi var på Ko Turatao var de överallt i nationalparken, de gick förbi oss när vi solade! En del var jättestora, vi hörde inget om att de kunde attackera, det var värre med makakerna.
  • Smilla75
    Thegran skrev 2010-09-29 18:34:21 följande:
    Tack för ditt svar! Låter skönt med varanerna!
    Men..vad är makaker? något man bör vara rädd för? :)
    Apor!
  • Smilla75
    Acefi skrev 2010-09-30 09:49:41 följande:
    Mawe123: Bodde ni på southern lanta när sonen sprang in i glasdörren?
    Svarar åt henne då jag vet att hon hyrde ett av husen bakom Southern, och gör det i år igen!
  • Smilla75
    Karisma skrev 2010-10-01 10:27:01 följande:
    Har arbetskamrater som är tillsammans med Thailändskor, ska se om jag kan få hjälp av dem och skriva något. =)

Jordnötter vet jag att de använder men var osäker ang hasselnötter, har jag mest stött på i nougat. =P

/K
    Tyvärr steks ju allt i jordnötsolja, det blir svårt att undvika.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)