• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

molnen skrev 2012-10-25 20:25:42 följande:

Har någon av dessa svenskabakåtvända bilstolar ?
    tror kohlanta.se bara har Thaiändska bilstolar.

Lanta diver vet jag har svenska.  

• Thegran
    Peak skrev 2012-10-28 19:04:50 följande:
    Nån som vet om det brukar finnas Converse i Khao Lak, både barn och vuxen? (baby?) har googlat lite och en hade hittat jättesnygga i nån sportaffär vid McD och nån annan hade letat i hela Khao Lak och inte hittat!? (framgick inte om det var bernskor hon letat efter dock)
    babyconvese är nog svårt att hitta. Inte sett små converse i thailand i huvudtaget, inte ens i conversebutiker.
  • Thegran
    Grön03 skrev 2012-10-29 10:15:08 följande:
    Jag har en fråga till vana Thailandsresenärer: VAD är det man shoppar i Thailand? (Vi ska till Phuket)

Låter säkert som en jättedum fråga, men jag undrar helt allvarligt. Kan man köpa barnkläder som barnen kan ha hemma på dagis sen, eller är det bara typ sommarkläder och sånt? Och likadant till vuxna? Finns det vettiga vardagskläder att köpa?

Tacksam för svar! =)   
    KNIVAR! :) Dom har superbra knivar. Kiwi brand, eller ännu hellre kom-kom.
    Helt suveräna. Enda knivarna vi använder här hemma.

vi har även köpt en hel del halsband och armband, tavlor som vi låtit måla upp på plats m.m 
  • Thegran
    DecemberBebis skrev 2012-10-30 08:51:15 följande:
    Thegran : vad är det för knivar ? Var hittar man dem ?
    det är vassa köksknivar. typ sådana man skär grönsaker, kött etc med. finns i flera olika storlekar och modeller, med trä och med plasthandtag.

finns på flera ställen, bl.a i ett av "tälten" på lanta vid klong dao. i bangkok finns de på phantip och på affären tokyo på MBK.
    ja, finns lite här och där. 
  • Thegran
    DecemberBebis skrev 2012-10-31 07:33:30 följande:
    Thegran : ok , har jag aldrig sett innan.. Då får jag kika på det när vi ska till lanta (om 34 dagar!!)
    Är dem billiga ?
    typ 30 bath och uppåt :)
  • Thegran

åker också med ett ettåring snart. 1 dec. tänkte ta med majs och ärtor :P och lite leksaker

• Thegran
    Trexxx skrev 2012-10-31 14:49:35 följande:
    Jag har en riktigt viktig fråga,

Hur gör ni som reser med fler än 1 barn?
    Jag läser på diverse bokningssidor att det ofta är gratis för ett yngre barnen (våra är 4, 5), om han/hon bor i befintliga sängar. 

Men det finns ju aldrig några val för dom som har 2 barn. Hur gör ni?   
    har bokat extrasäng på de flesta ställen så då har vi ett barn i sängen och ett i extrasängen.
    där det gått har vi bokat familjebungalow med dubbelsäng och två enkelsängar. 
  • Thegran
    MadClaire skrev 2012-10-31 20:04:35 följande:

Hur gör ni med mobilen? Tar ni med en och köper kontantkort där nere, eller har ni med erat svenska abonnemang?

tar med och köper kontantkort där.
  • Thegran

vi ringer en del till thai nr när vi är i thailand, så känns betydligt smidigare att köpa kontantkort där då :)

• Thegran
    September09 skrev 2012-11-11 21:33:45 följande:
    Prognoserna visar helt olika! Jag hoppas på den bättre!
    när vi var på lanta sist visade prognoserna regn hela dagarna. I verkligheten var det en timme regn per dag ungefär. så de är inget att lita på :) 
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)