Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos
    Pie de limon skrev 2010-12-16 21:53:03 följande:
    Miss Kaos: Vi åker 6/1 och har med oss en busig 4 1/2 åring som tyvärr inte sover middag längre....
    Dessutom en snart 6 månaders baby som börjat åla lite på golvet :).
    Undrar hur göra med burkmat till 6-månaders babyn. Han äter lunch varje dag. Ta med?

Varit i Asien förut?
    Inte vi....

Ja, en faslig massa gånger. MEn utan barn.
    Men thailändska barn äter väl med? Mosa ris och ngt mer med en gaffel?

Våran sover lunch iaf.. Det är bra!
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • MissKaos
    annaOmeja skrev 2010-12-18 20:53:45 följande:
    Nu börjar de dra ihop sig för oss, vi åker om tre veckor!!!!
    Varken jag eller mannen är mentalt förberedda alls.
    Jag håller på och skriver listor på allt som ska med och vad som måste handlas.
    Idag tog jag även fram alla kläder för barnen som ska med. Det gör att det blir lite mer på riktigt.
    Vi har ju planerat den här resan så länge och det har hela tiden varit januari 2011, och nu är vi snart där!!!
    Måste kolla över min egen garderob, inhandlade inte så mycket till mig i sommras eftersom jag var gravid, så vi får väl se vad jag kan få fram. Vill helst inte gå runt i billabong mini shorts i tre månader ;) Lite vill man ju dölja. 
    Oj, listor? Det var flitigt nu fick jag ågren. Fast det klart vi ska vara borta 2 veckor bara.. Blir lite avis på era långa resor..  JAg har shoppat en del varje gång vi  har varit i asien, fast nu har jag blivit så fet så jag går inte i deras minikläder.
    Måste nog handla lite.. Ehh.. vad ska jag handla nudå? Alvedon och Ipren till lillemann och solkräm.
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2010-12-19 15:07:43 följande:
    Nu är det mindre än 26 timmar kvar till avresa mot Landvetter, men idag har en hel del flyg blivit inställda så hur det blir imorgon....ja det vet man inte . Hoppas att snöfallet upphör åtminstone *suck *
    Oj! Ja det får vi verkligen hoppas.
  • MissKaos
    The Luckiest skrev 2010-12-20 10:19:06 följande:
    Vad kan man låta sina barn äta som dom inte kan bli dåliga av? Bröd o sånt, är det bakat med deras vatten? Eller är det bara typ fågel o kött man ska undvika för att vara på den säkra sidan?
    Du kan äta både kött fågel och bröd. Bara det är tillagat så är det ok. Undvik isf att få i er vatten ifrån poolen. Råa grönsakter är väl eg inte så bra. Och kolla på glassen du köper att den inte har varit tinad och frysts om.
  • MissKaos
    MiniPyret skrev 2010-12-23 08:36:32 följande:
    14 dagar idag tills vi åker och mitt huvud snurrar hela tiden " vad kommer jag att glömma!? "  Tror jag håller på att få resfeber!
    Åh, jag brukar tänka att bara P-pillren passet och biljetten är med finns resten av köpa! Vad behöver man? EN bikini, en T-shirt en sarong och ett par flip-flops

*kollat på dom två stoooora plast resväskorna, vagnväskan och min mentala packlista och skakar på huvudet*
  • MissKaos
    benjamin 040722 skrev 2010-12-25 18:07:55 följande:
    Vi har hyrt hus en månad på stranden som heter Lipa noi. Här ute är det mkt lungt och till en början kändes det som att vi hamnat i "skogen" men nu efter snart 2 veckor är jag väldigt nöjd med vårt val och vi trivs kanon!Vi har hyrt bil och det unbderlättar så klart då vi kan ta oss runt överallt och hitta små fina stränder och även åka in till de större som Lamai och Cheweng =) Utan bil här på Lipa Noi hade nog inte gått.... VI har kört närmare 60 mil på lite mer än en vecka

En del säger att Koh Samui är så turistigt, men jag vet inte om jag håller med. Beror väl iofs på om man väljer att bo mitt i smeten på Cheweng, men även det har väl sin tjusning? Det finns en jätte fin resort här nära oss. Ne Samui resort heter det tror jag? Ska åka dit om någon dag igen och bada =) Ska kolla bättre då. Visserligen bor vi en bit från affärer och så men inget är eg långt bort, ön är juh inte så stor. Till Lamai beach är det drygt 1,5 mil och med bil öppnas juh många andra dörrar som att ta sig till olika utflykter själv tex. Vi var till akvariet och tiger zoo för ngn dag sedan. På ön finns 4 större matbutiker med små shopping möjligheter i samma byggnad.

Vi storm trivs och jag kommer nog åka tillbaka hit igen =) Dessutom är det sjukt skönt att bo i hus och ha egen pool Det är värt otrlogt mkt!

Jag hade stannat 2 veckor här, hyrt bil och sett mig om ordentligt =)

Tack för dina tips, jag ska kika på det.
    Jag gillar med Samui, enda nackdelen är att man inte kan flyga non-stop. Vi ska åka chareter direkt härifrån göteborg till Phuket det känns bra att slippa byta flyg med en 2-åring som dessutom alldrig har flugit förrut *blir nervös av bara###*
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)