Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Jojjo skrev 2011-08-12 13:02:43 följande:
Sara; vi tänker oss 2 veckor bara någon gång i okt/ nov-12. Vi har bara rest charter innan och det är ju såå smidigt:) Jag ska kolla runt lite mer, det är ju ingen brådska, vill mest få ett hum om priserna så jag vet om vi ena kan tänka på det:) Ska kolla upp tipsen, tack!Våra biljetter gick på strax över 9000 per skalle, men då var vi borta över en månad vilket ger dyrare biljetter.
Mina svärföräldrar och föräldrar som åkte 1 nov - 14 nov flög för 6000 kr per person, med Thai och Turkish.
biljetter kan du boka helt på egen hand på bl.a travelstart, supersavertravel, mrjet och liknande siter. Det är dock att föredra att boka med hjälp av resebyrå, ifall något krånglar är det väldigt mycket värt att ha en personlig kontakt!
Vi använder oss av Jordenresor (www.jordenresor.se) de är toppen!
Jade är lika bra de, Erawan travel gillar vi också. Odenresor skulle vi inte anlita efter att väldigt många haft strul med dem.
Under den period du ska åka brukar det inte finnas några kampanjbiljetter, vilket gör att det är billigast att boka så långt i förväg som möjligt. Flyger man reguljärt släpps biljetterna ca 11 månader i förväg, men man kan lägga in en reservation så bokar resebolaget upp biljetter åt en så fort de släpps.
Boende kan du få hur billigt eller hur dyrt som helst, men ett vanligt medelboende med fräsch bungalow, pool på anläggningen, alldeles vid stranden etc kostar oftast runt 2000-3000 bath/natt på Lanta. Frukost ingår allt som oftast.
Var på Lanta vill ni bo? Vilken strand?
På Klong dao finns bl.a Dr Lanta, Noble House, Summerhouse och Golden bay som är bra boenden till helt ok priser. Dr Lanta brukar det dessutom gå att pruta en hel del hos via mail ;)
På Long beach har vi inte lika stor koll på boenden, men vi gillar Good days, även om resorten börjar bli sliten. Men läget, poolområdet och personalen är toppen.
vet dock att en del tycker att det ligger lite för avsides på stranden, men det tycker inte vi :)