Thegran skrev 2010-12-06 10:15:42 följande:
Det där med säkerhetstänk, har jag reagerat lite på när vi är här. Ok att man åker tuktuk, inte har bilstolar och annat MEN jag har ett par gånger sista veckan reagerat på att föräldrar lämnar sina 3åriga barn ensamma i poolen. Själva står de en bra bit bort och pratar, eller passar bebis som tultar runt. Alldeles för långt bort för att kunna rycka in omedelbart om det skulle behövas.
Ok, vi och ett par vuxna till var vid poolen, men ingen av oss har minsta relation till barnen det handlar om och blev inte tillfrågade om vi kunde kolla dem lite heller.
Reagerade även när vi var i lekparken på southern en kväll. Den står ju ändå en liten bit bort från restaurangen, så jag anser att man måste ha uppsikt, speciellt om det är små barn det handlar om. Men icke. Barn gjorde illa sig, bråkade, en unge puttade gång på gång ner ett mindre barn från "lekfortet" och inte en enda vuxen fanns där, tillslut fick vi som såg det hela från bordet vi satt och åt rycka in men barnens föräldrar såg vi inte skymten av.
..Jag tycker tyvärr en del föräldrar beteer sig sådär härhemma med. Vi planerar att evt hyra en barnflicka -men int elämna sonen med henne på rummet som jag vet att en del folk gör, utan ha henne med till tex stranden el på kvällen vid middagen. Några timmar. Man vill ju hinna umgås massor med honom själv men ett par timmar att ligga o läsa alt äta en middag i lugn och ro kan ju vara skönt kankse. Har sett att det finns barnvaktsservice på vissa hotell -det kostar ju ngt men man kan ju inte bara dumpa småungarna på en lekplats (eller tydligen så kan man det) Vazd tror ni om den ideén? Man kan ju samtidigt få lite dåligt samvete över att göra så, samtidigt som sonen nog tycker det är roligt att leka med en barnvakt intensivt några timmar och vi kanske orkar /vill leka mer resten av tiden.
Smilla -Läser om febern, är det deungefeber som folk fick? De maneter som många brände sig på, vad kan det ha varit? Dom däringa giftiga blir det ju rätt rejäla reaktioner av men det finns ju andra sorter. HAr snorklat bland en sort som sved och brände på hela kroppen på en, men det var helt ofarligt och gick över så fort man klev upp ur vattnent (eller inom 5min iaf) Det var när vi snorklade på haj i Malaysia. Malaysia är fö mkt trevligt, kankse kan vara ett bra tips? Alla pratar engelska dessutom det är skönt.