-
Här reser vi lätt . 1 handbagage på 4 pers ... Så det blir inga kläder där. Sambons dröm är att åka med BARA handbagagemolnen skrev 2011-05-17 11:14:09 följande:Typ vad jag skulle klämma ner i handbagaget ,om väskora skulle komma bort
-
TackMillans hustru skrev 2011-05-17 19:11:16 följande:har itne koll på vart ni ska. men när vi åkte till koh lanta så lämnade vi in tvättp å ett ställe när ahotellet (fanns på hotellet också men kostade mycket mer o vi ville dessutom hellre gynna en familj som hade eget företag). vi lämnade in tre gånger, sista gången var inför hemresa. Jag skulle packa kläder för en vecka, o tvätta, räkna med två dygn då du lämnar iväg tvätt...
-
Ja, om vi nu bara ska ha ett handbagage så ska han ju inte tro att han får stopp ner nåt därmolnen skrev 2011-05-18 11:50:29 följande:Skulle inte våga Mycke kan ju hända under flygningen ,mina barn kissade igenom blöjan och spillde mat på sig -bra med ombyte trotts en 4timmarsflygning till grekland.. Granntjejen fick magsjuka på inrikesflyget- så efter det kommer både jag ,gubben och barnen att ha ombyte med oss när vi flyger ,-)
-
Ajdå, men skönt att ni hade din mamma som kan hjälpa er Jag har lagt ner allt till barnen nu. Tror Melvin har 5 t-shirtar & 4 shorts + badkläder och Meya det dubbla.MissCh skrev 2011-05-22 19:04:20 följande:Kan säga att jag tog med för lite kläder till barnen... Några ombyten var var inte tillräckligt. De spiller på sig och man tvättar ju inte varje dag trots allt, plus att det blir blött och sånt. Har köpt lite här och bett min mamma skicka ner några fler av deras plagg hemma! Så det kan bli på det hållet också.
Vad jag minns från tidigare gånger så finns det massa till Melvin (6 år) men inte lika mycket i pyttestorlekar (1 år), om man vill köpa lite roliga typ Diesel och Billabong kopior -
Vi har aldrig haft solskyddskläder, Melvin har haft svala bomullströjor och skjortor på sej
-
Nu är vi hemma efter 2 toppen veckor i Kata . Hotellet var underbart med urgullig personal. Men Kata som ställe föll mig inte i smaken och jag kommer nog inte åka dit fler gånger. Vädret har vart superbra, knappt 2 dagar med regn.
Och först efter denna resan (fjärde) så förstår jag nog verkligen hur fantastiska solskyddskläder är på småbarn! Meya hade nån billig baddräktshistoria från City Gross & jag är så glad att jag hade med den. Till nästa resa kommer det garanterat handlas solskyddskläder! Melvin har dock klarat sej ypperligt med spf 40 & 50.
-
Har förresten aldrig varit med om att solen har bränt på så pass mycket som den har gjort denna gången
-
Egentligen är jag inte mycket för Phuket stränder med tusentals solstolar på stränderna. Trottarerna var höga och bökiga att gå på med vagn, dessutom smala. Det var inte nån direkt mysfaktor över själva Kata. De flesta som sålde kläder och saker var inte thailändare och det tycker jag är synd (även om de flesta var väldigt trevliga). Restaurang utbudet föll mig inte heller i smaken, inte läget på restaurangerna och inte stilen på dem heller.Tullemi skrev 2011-06-09 20:42:57 följande:Jag vet att JAG inte har varit förtjust i Kata de gånger vi åkt igenom orten, men vad var det DU inte gillade?
Haha, fy vad jag låter gnällig nu...
Men det har ju vart underbara människor överrallt! Och thailändarna är ju ett underbart folk även i Kata .
Nästa gång blir det AoNang, för det är där jag har hittat MITT paradis -
Vad roligt att alla gillar olika delar av Thailand Tänk vad olika utbud det är i olika delar av landet. En sak är dock säker: Vi är väl alla rätt sålda på Thailand?
-
Var i Krabi hela december och bodde på Best Western Ban Ao Nang, 3+, alltså medelstandard/billigt. Vi gav 41000:- för 2 vuxna, 1 barn och 1 spädbarn. Helt ok . Flög direkt från Köpenhamn med Fritidsresors charterpaket.
-
Jag fyllde på efter säkerhetskontrollen. Finns ju lite cafeterior där med.AnnaKarinA skrev 2014-01-01 11:56:05 följande:
Vi åker ner den 19/1, vår dotter kommer vara 5 månader och en vecka ungefär. Kommer vara på olika ställen, men en vecka nere i Rawai, Phuket iaf. Längtar!
Ni som ger flaska, hur har ni löst det på planet? Ta med tom termos och fylla upp den så fort man kommer på planet eller?
-
Vi har aldrig druckit Dukoral och heller aldrig varit sjuka. Har dock träffat sånna som har tagit det och blivit sjuka?är du min skrev 2014-01-12 13:54:04 följande:
Ulligulli: tack för tipset! På torsdag åker vi till Phuket!! Hur brukar ni klä er på planet? Tänker mest på barnen när vi kommer hem mitt i natten ( för dem iaf). Brukar ni dricka Dukural?
-
Någon som vart iväg i 2-3 månader med skolbarn..? Är en dröm jag har att komma iväg .
Men har ingen aning om upplägg och kostnader. Nån som kan hjälpa mig? -
Tack
-
Oj! Med skatt..? Vilket bolag hittade du den resan med ?AnnaKarinA skrev 2014-01-23 14:49:03 följande:
Googla och kolla runt. Vi bokade flyg enbart eftersom vi bor hos vänner, för 2 vuxna och en under ett år betalade vi 8400:- för tre veckor.
-
Det är svårt för oss att åka i november eftersom vi har skolbarn.
Men gick du in på norweigans hemsida?
Tyckte jag hittade 3 billiga veckor i dec-jan, men jag hade visst glömt min man . Tyckte 23000:- för 2 vuxna, 2 barn och 1 spädis var billigt - tydligen för billigt . -
Nä, det var förra årets resa.
Jag försökte kolla nu med, men fick bara fram till oktober. -
När vi var med 6 åring och 1 åring så blev det faktiskt ibland att 6 åringen åkte vagn och 1 åringen i bärsele. Men det var ju för att vi anpassade efter oss. Kolsvart ute, trånga trottoarer och sena kvällar. Annars åkte han såklart inte .nellang skrev 2014-03-16 21:49:36 följande:
Hej Ska till Thailand (Ao Nang) i november med en 4åring och en bebis (6 månader). Läste att det är bra att ta med vagn även för de äldre barnet då de kan somna i vagnen på restaurangen. Använder väldigt sällan vagn idag till sonen. Kanske är det klokt att ha med en, vad tror ni? Sonen har aldrig somnat i min famn eller hemma i någons soffa.
När vi var iväg när de var 6,5 och 1,5 så åkte han inte vagn. Men då var vi i AoNang och första gången i Kata.