• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tullemi skrev 2011-02-20 15:42:50 följande:
    Golvet är ju jättepraktiskt, men det är ju inte alltid man får bädda för barnen på golvet.
    och man bör tänka på att vid ev luftgropar så kan barnet skada sig.

vår 2åring sov i famnen sist, hon hade inte eget säte eftersom hon fyllde två när vi var där.
    hade hon haft eget hade vi löst som Mileas mamma, huvudet i knät på någon och kroppen i det egna säte.
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-02-20 19:57:10 följande:
    Mileas mamma:Det låter ju bra ,vi har ju redan bokat resa men min syster med familj letar resa.
    Nån som vet om man har egen tvskärm i stolarna på Thai ?
    finns inte på planen som går från Arlanda.
    kommer dock uppgraderas såsmåningom, men det tar nog ett tag till.
  • Thegran
    Berry85 skrev 2011-02-21 13:14:44 följande:
    Är fullt uppe i planering inför resan om 2 veckor. Är det någon som planerar att ha med sig en babypool? Nån som har erfarenhet av dem? Dom blir väl inte så stora när de är ihopvikta? Gud vad mycket saker som ploppar upp när man tittarr runt på internet. Skulle leta efter en solhatt och hittade babypool..:)
    babypool? Varför då?
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2011-02-21 12:49:28 följande:

åh grattis vad underbart!!

Följer nu vädret på koh lanta inför vår resa, men undrar lite, verkar vara mycket regn och inte så himla varmt?!

enligt vännerna på plats var det iaf riktigt varmt häromdagen. och bilderna på hennes blogg ser inte speciellt regniga ut heller.
    Ni behöver absolut inte frys iaf :)

prognoserna visar ju typ jämt regn - men i verkligheten rör det sig oftast om en kort skur.
  • Thegran
    Thegran skrev 2011-02-21 15:36:13 följande:
    enligt vännerna på plats var det iaf riktigt varmt häromdagen. och bilderna på hennes blogg ser inte speciellt regniga ut heller.
    Ni behöver absolut inte frys iaf :)

prognoserna visar ju typ jämt regn - men i verkligheten rör det sig oftast om en kort skur.
    bara för att jag skrev att de verkade ha iaf hyffsat väder så skrev hon hade det hade regnat idag.
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2011-02-21 15:49:49 följande:
    Är det någon blogg man får läsa?
    Alltså får du lämna ut adressen?
    Den är tyvärr lösenordskyddad, så det går inte.
  • Thegran
    Lycka 1 skrev 2011-02-21 18:52:20 följande:
    Åh vilken synd. Är ju så roligt att läsa resebloggar .
    Speciellt från såna ställem som man själv ska till.
    Det är ingen ren reseblogg, utan en vanlig personlig blogg. De bor på Lanta en stor del av vinterhalvåret.
  • Thegran
    Berry85 skrev 2011-02-21 19:47:09 följande:
    Hmm.. Tolkar det som att det är lite overkill med babypool.. haha..
    Jag såg det bara när jag surfade runt på nätet och tänkte att det kunde va mysigt för lillkillen att sitta och plaska och svalka sig i när man inte badar i stora poolen:)
    Jag är sån som tycker att allt är jättenödvändigt och smart om jag bara tittar på det tillräckligt mycket:)
    haha, kan säkert vara bra att ha nån gång :)
  • Thegran
    JohannaL skrev 2011-02-24 10:29:18 följande:
    Såg att ni har en lika liten som vi ev kommer ha också när vi åker, hur har det funkat med alla vaccinationer och dyl? bokade ni biljett innan hon va född, funkar det eller måste man vänta tills manhar ett namn och persnr?

vi har precis gjort en prel.bokning på biljetter till nästa år. Jag är gravid, bf i sept. Helt omöjligt att veta vad det är för en liten som är där inne med andra ord :) 

Enligt Jordenresor, som vi bokar genom, så kan vi lägga till bebisen i efterhand.
    Smidigt och bra med andra ord. Vi har alltså bokat biljetter åt oss vuxna + dottern och när bebisen väl är här så mailar vi dem bara så bokar de in bebisen också.

• Thegran
    Jensa1973 skrev 2011-02-24 15:14:31 följande:
    Tessa.
    Hur tusan gör man om planet är försenat till BKK så man missar planet till KRabi..

Antar att vi får ordna den saken själva..

Alltså DET kommer jag på nu en vecka innan avfärd.

Såg att planet igår var försenat från Arlanda 1,10 och idag 15 minuter

Shit nu ser jag pengarna försvinna,
    vilka flyger ni med?

Vi åker alltid med thai, och flyger alltså inrikes med thai också. Har bokat båda resorna på en o samma biljett, och då är det deras sak att ordna om planet blir försenat vad jag har förstått.

Hur lång tid har ni på er på BKK?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)