Inlägg från: MadClaire |Visa alla inlägg
  • MadClaire

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej!

Vi ska flyga till Phuket om ca 3 veckor, med en 2,5 åring och en 5,5 månaders....
    Längtar såååå bort från kylan o allt regn som varit i år.

Är det någon som vet om man får ta med färdig ersättning (2 dl) till flygplanet,
    eller hur gör man med maten till lillsnorpan (ammar inte..)?

• MadClaire

Ja, visst ja.. så undrar jag om man måste deklarera att man tar med ersättningspulver/gröt in i i landet?

• MadClaire

Hur gör ni med mobilen? Tar ni med en och köper kontantkort där nere, eller har ni med erat svenska abonnemang?

• MadClaire
    Peak skrev 2012-11-05 16:27:33 följande:
    Vad har ni för kläder när ni reser? Man vill ju inte släpa på vinterkläder! Jag vill känna mig sådär chic som alla andra kvinnor ser ut när de flyger men nä när det gäller resa med flyg känner jag mig alltid som något katten släpat in i jämförelse ;) jag är rätt klädintresserad annars! Vet helt och hållet ett lyxproblem och jag bryr mig eg inte alls vad andra tycker om mitt utseende, så osäker är jag inte ;) men hoppas nån förstår känslan. (som när man kanske klätt sig lite sportigt/bekvämt och så kommer alla andra i fina tunikor etc då kan jag känna mig sååå trist) Min man har byxor man kan ta av benen på, sonen hade det förra gången men nu hittar jag inga till honom! Jag funderar på chinos och sen ta med shorts i handbagaget.

Jag har samma "problem" som du :)
    Vi åker på natten och jag är rätt frusen av mig, så jag funderar på mjukisbyxor (som kan vara skönt där nere också... ) och en typ luvtröja... sen ta med mig kjol eller shorts i väskan till mig och barnen. De får nog åka i pyamas eller mjukiskläder. Varje gång jag åkt flyg tycker jag att det brukar vara rätt svalt i planet... På fötterna har jag gympadojjorna som ändå ska med :) Vinterkläder som vi åker i, lämnar vi kvar i skjutsens bil, så vi har dom när vi blir hämtade också...
  • MadClaire

Hej! 

Efterlyser hotell i Bangkok som är barnvänligt. Gärna med pool lekplats/närhet till lekpark. 
    Å såklart nära shoppingen, men det är inget krav Cool

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)