Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Hej
Vi har bokat resa till Thailand den 22 mars. Åker til Koh Lanta för 2 veckors semester. Min makes bror bor där så jag hoppas på barnvakt nån kväll. Vår son kommer att vara 4.5 månad då vi åker.
Vi ringde till Fritidsresor idag och hörde oss för angående sängplats för lillen på flyget. Tyvärr finns inte detta i just det flyg vi kommer att ha. (Flyger med Tui) Kollade även upp aventuell bilbarnstol på plats och även där blev det negativt. De använder sig bara av minibussar och rekommenderade bärsele.
USh nu blir jag super orolig. FÖrst 12 timmars flygning utan barnsäng. Eller 12 timmars flygning räcker för att göra mig orolig och nervös. Tänk på bebisens stackars öron. När vi väl kommer ner så är det en minibuss utan barnstol.
Hum vad har vi gett oss in på. Borde vi ta med en bilbarnstol och ta taxi till hotellet? Min man säger hela tiden att det kommer att gå bra, att många reser med bebisar till Thailand. Det är säkert bara jag som oroar mig. Och värmen.... hur ska han klara detta? Borde kanske stanna i kalla Sverige.
Äh ryck upp dig! Jag hoppas att jag kommer till ro med mina oroskänslor när vi närmar oss avresan och vi ser att lillen är lite äldre och större.
Tips och råd någon?