Inlägg från: AnnaKarinA |Visa alla inlägg
  • AnnaKarinA

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi åker ner den 19/1, vår dotter kommer vara 5 månader och en vecka ungefär. Kommer vara på olika ställen, men en vecka nere i Rawai, Phuket iaf. Längtar! 

Ni som ger flaska, hur har ni löst det på planet? Ta med tom termos och fylla upp den så fort man kommer på planet eller?

• AnnaKarinA

Dreamy Dot bärsele, är det något att ha när man vandrar runt lite där nere? Kommer ha med en Carena Easy med, men sjal verkar kanske skönt? 

• AnnaKarinA

Jag har en vanlig BabyBjörn, men tyckte sjal verkade mer lämpligt om man både kan amma i den och ändra ställning. Får fundera lite... :)

• AnnaKarinA
    Flamma skrev 2014-01-01 17:41:39 följande:
    Jag fyllde på efter säkerhetskontrollen. Finns ju lite cafeterior där med.
    Smart, så långt tänkte inte jag. Det är ju ännu bättre. :) Tack!
  • AnnaKarinA

Hur klär man en femmånaders? Självklart kommer hon mest vara i skuggan, ligga i sin vagn osv, men kommer ha henne i sele på magen med, vad har jag på henne då? Bomullskläder och solhatt? Vanlig solhatt eller behöver man en uv-solhatt?

Uvoverall när hon badar,? Och solkräm på händer?

• AnnaKarinA
    Zirup skrev 2014-01-04 15:29:39 följande:
    Hej, detta är nog bara nerverna som talar eftersom vi åker nu om en vecka men... hur vet tullen som röntgar våra väskor att vi har ofarliga, receptfria läkemedel med oss och inte knark? Är det nån som fått väskan öppnad eller nått? JAG vet ju att vi bara har med lagliga saker men vissa grejer kanske ser ut som nått annat, låter man en knarkhund lukta på dem då eller? Haha, gud det slog mig bara nu.
    En del behöver man intyg från läkare om, men det är kanske bara nålar och sånt... (jag är diabetiker och behöver intyg). :) Hoppas ni får det toppen!
  • AnnaKarinA

Googla och kolla runt. Vi bokade flyg enbart eftersom vi bor hos vänner, för 2 vuxna och en under ett år betalade vi 8400:- för tre veckor.

• AnnaKarinA

Vi har precis kommit hem och vi flög med Lufthansa, helt underbara. Underbar service.
    Bubblan77 jag skulle nog inte åka innan första vacc iaf. Våran dotter var 5 månader och 1 vecka när vi åkte, och hon hade då fått sina två första sprutor (tidigarelade dem).

Vi var i Mee Phim, Rayong och Rawai, såg iaf ersättning på fler mindre jourbutiker, och absolut på de större kedjorna. Kolla i varje affär ni är i, är mitt råg. Hos oss hade de i det lilla snabbköpet på hörnet tom, dit vi gick om toapappret var slut akut, liksom... .)  Burkar var det sämre med.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)