• nanako

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej,

Är det någon som har nåt tips på hur vi ska lyckas ta oss från Hat Yai till Pak Bara (för färja till Koh Lipe) på ett säkert sätt med våra två barn (1 & 4 år gamla)?
    Vi ska backpacka i tre månader och mestadels ska vi åka båt och flyga. På de flesta andra ställen där vi behöver åka längre sträckor med bil så har jag hittat bolag som kan tillhandahålla bilbarnstolar, men inte här... :(

• nanako
    NICU skrev 2013-12-16 21:04:25 följande:
    Vi brukar åka minibuss. När vi åkte senast så hade jag en liten bebis med mig och han fick åka i BabyBjörn. Kan 1-åringen sitta i bärsele/sjal? och 4-åringen kanske tillsammans i bälte eller på kudde?
    Tack för svar, men nja - jag tror inte han kommer gilla sitta vänd mot mig i ergon vi har med oss i tre timmar. Känns absolut inte säkert för fem öre heller för den delen.
    Hur är det med bussar på den sträckan? Någon som vet?
  • nanako
    Florimell skrev 2013-12-29 23:25:05 följande:
    Ni som reser längre tid än 45 dagar, vilken reseförsäkring har ni? Det verkar som om de flesta försäkringar bara gäller i 45 dagar :-O
    Vi har utökat vår vanliga reseförsäkring bara.
  • nanako
    AnnaKarinA skrev 2014-01-01 11:56:05 följande:
    Vi åker ner den 19/1, vår dotter kommer vara 5 månader och en vecka ungefär. Kommer vara på olika ställen, men en vecka nere i Rawai, Phuket iaf. Längtar! 

Ni som ger flaska, hur har ni löst det på planet? Ta med tom termos och fylla upp den så fort man kommer på planet eller?
    Du får ta med barnmat / ersättning till barn under 2 år utan restriktioner. Ta med pulver och be om varmvatten av flygvärdinnan / ta med vatten i termos, eller ta med tetra som du ger rumstempererad. Vilket du känner dig mest bekväm med :)
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)