Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
Hej!
Jag är ny i den här tråden, kan dra lite kort. Jag är gravid med bebis som kommer början av nov. Vi kommer åka en månad till Thailand frb/mars -14. Bebis är alltså typ 3 månader då och sen har vi en 7-åring också.
Vi kommer vara rätt våghalsiga och i mångas ögon rent av dumma....
Åker Emirates
Arlanda-Dubai-Bangkok-Phuket
Bor:
Phuket
Krabi
Khao Lak
Phuket
Åker hem
Phuket-Dubai-Arlanda
Vi känner dock att resan ändå är rätt kort och på Emirates så är bytet relativt enkelt då det är samma terminal osv. 3-månaders är ju inte så rörlig heller och 7-åring är ganska duktig på resor med att lyda instruktioner och ha reda på sin egen ryggsäck mm. Inte alls flygrädd heller. Min man har varit många gånger i Thailand och dykt. Han har rest runt på mängder av ställen. Iom lillan så kommer vi alltså inte röra oss nå längre sträckor från Phuket, men ändå lite omväxling.
Nu till ett par frågor som jag har:
Fått rådet att ta med några blöjor som nattblöjor då Thailändska blöjor är bra men tunna och kan läcka på natten. Någon som vet?
Vätskeersättning, alvedon, ersättningspulver. Något mer att ta med i reseapoteket? Jag har tänkt helamma och hoppas det ska funka lika bra som med dottern som är 7. Ersättningspulvret kan ju vara bra mer som backup.
Hmmmmm, tror det var allt just nu? Vi har bokat allt boende själva och hoppas det ska bli så smidigt som vi tror :)