Inlägg från: Neosmama |Visa alla inlägg
  • Neosmama

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej allihopa! Var inne här för 2 år sen då vi planerade vår förra resa, nu är det dags igen, fast denna gång stannar vi i 2 månader, jan- mars. Vi är två vuxna och två barn som kommer att vara 3 1/2 och 9 månader.

När är det "bäst" att boka flygbiljetter? Vi vill flyga från Arlanda till phuket, och hem från Bangkok.

Vilka vaccination ska man ha?

Vi vill börja resan på koh lanta. Har ni några favorit hotell där?

• Neosmama

Tessa: vad fick ni betala med Thai? Har kollar på lite olika webbsidor, man kan ju komma ner för ca 21000, men då e de två mellanlandningar oxå.. Känns inte så kul med två barn..
    Vart på lanta ska ni hyra hus, o vart hittade du uthyraren?

• Neosmama

Vi var i Ao nang i feb 2010, i vi gillade de supermycket pga människorna som vi träffade, naturen och närheten till alla fina öar. Hoppas att ni får en bättre uppfattning denna gång :)

• Neosmama

Nu har vi bokat och betalat :) 17/1-18/3 2013 flyger med Qatar airways, o betalar 23600 för två vuxna, en 3 åring o en 9 månaders :) lycklig :)

• Neosmama

Norken: vilket flygbolag reser ni med? Nä, vi har inga planer alls, vi landar i Phuket och åker hem från Bangkok. O där i mellan åker vi dit näsan pekar o stannar tills vi vill åka vidare :) ni då?

• Neosmama

Norken: Min killes föräldrar kommer att vara på lanta när vi kommer ner, så vi börjar med att bo med dom(dom hur hus i två månader) i en vecka då kollar vi lite olika öar o boenden där. Så vi kommer bara att boka en natt i Phuket hemmifrån. Sen får vi se vart äventyret för oss ;)

• Neosmama

Vi har bokat med Qatar. 17 jan till 18 mars, vi fick betala 22900 gör två vuxna en 3 åring och en bebis. Jag va oxå lite skeptisk till Qatar innan vi bokade, men jag googlade en del innan och nästan alla verkar vara supernöjda med dom. Mellanlandningen i Doha känns okej tycker jag, då 3 åringen kan springa av sig lite :) och mellanlandningen i KL är bara en teknisk landning, dvs man sitter kvar i planet för att nya passagerare ska på eller tankning av planet.

• Neosmama

Minipyret: Thai har tydligen blivit sämre med åren, vi åkte med dom 2008, då var det bra tyckte vi, dock var det bara jag o killen (innan vi hade barn)

Älskarlivet: hur lång flygtid blir det för er med den rutten?

Charter känns ju de snabbaste sättet att ta sig ner om man bara ska vara där i två veckor, men man sparar ju mer pengar på att boka skälv.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)