• Ulle75

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Nu var det två år sedan vi var iväg och resugen är jag igen. Funderar på koh samui till sommaren.
    Vad tror ni 24 000kr för flyg Göteborg-köpenhamn-bkk-koh samui är det okej pris, för två vuxnar, 3 barn och en 1åring?

Nån som varit på eller skall til Samui som har ett bra, strandnära och med fin pool hotell att rekomendera?

• Ulle75
    Kitty baby skrev 2010-10-11 21:03:03 följande:
    Hej, är det någon som vet mer kring maxvikt för en babybasket/basinette på flyget? Är kanske olika för olika flygbolag..vi ska flyga med lufthansa till bangkok och har bokat en sådan men jag börjar fundera ifall min lilla är för stor då...är 11 månader när vi åker.

Någon som vet eller har erfarenhet?

Tack på förhand!
    Om jag inte minns fel var det 10kg, våran kille var oxå 11 mån och klarade det precis, lite diskution med kabinpersonalen. Men vi fick använda den och det är ju guld värt.
  • Ulle75

Vi funderar på att åka med anslutning till höstlovet eller jullovet.  När är det bäst att resa till Koh Chang?
    Vet någon om det är stor skillnad i pris på hotellen i dec jämnfört med okt/nov?

• Ulle75

Thai kör från stockholm torsdagar och lördagar direkt till phuket. Det är då ett senare flyg 20.45 , det går alltså två dom dagarna ett till bangkok och ett till phuket.

• Ulle75

Nu har vi bokat resa till Phuket 2,5 vecka i slutet av oktober. Nu skall vi bara boka hotel funderar på att dra oss upp till khaolak och avsluta på Sunwingresort. Har ni några tips på boede, vi vill ha pool och gära hotel direkt vid stranden.

• Ulle75
    Windra skrev 2013-09-14 11:10:23 följande:
    Hejsan! Planerar resa till Hua Hin mars /april 2014 med två barn, 1 och 6 år. Fått veta att Hua Hin är tråkigt och dåligt badmässigt. Erfarenheter kring det?

Hejsan. Vi var där i September och då var vattnet rätt grumligt. I övrgt gillar jag Hua Hin.
  • Ulle75
    mor 3barn skrev 2013-09-15 04:59:05 följande:
    vi har varit här i Kamala på cape sienna i snart 4 veckor.
    Med vår tre åring vi har sviten med egen pool.

Vi kände att vi ville lyxa till det,

Men nästa år blir det villa då det är bättre för barnen. 

Låter härligt hur har vädret varit, vi åker ner om 1 månad så jag är lite nyfiken.
  • Ulle75

Nu är det bara en vecka kvar tills vi åker ner. Börjar med en vecka i Khao lak och sedan blir det Sunwing i Bangatao. Längtar!!

Ang bebisar så har våra varit som minst 9 mån då gick det bra att tidigarelägga vaccin.
    Det funkade bra, lättare oxå då han åt maten på resturangerna.

Ang Utflyckter på Phuket, så är min favorit ö Koh Khai Nok, http://www.phuket.com/magazine/khai-islands-tour.htm

Hoppas det finns möjlighet att komma dit även denna gången.    

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)