• femman

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Var ska jag bo  runt phuket om jag vill ha restauranger på stranden??

• femman
    Ville och Agnes skrev 2012-08-10 12:51:52 följande:
    Vi kör sawadee...funkar toppen!

Duktiga och väldigt hjälpsamma!

Varför måste man fylla i nationalitet??

När vi har sökt på ett visst hotell så kommer det upp att det är tillgängligt men när vi klickar i nationaliteten så försvinner alla priser och det står bara N/A vilket jag tolkar som icke tillgängligt.  
  • femman

Hej!

Ska åka till Thailand för första gången nu i februari med make och två barn, 3 och 7 år gamla. Är dock LIVRÄDD för två saker. Magsjuka och maneter.

Kan jag ge barnen/oss vuxna något förutom Ducoral? Och hur pass vanligt är det med maneter??    

• femman

Någon som har flygit nattflyget med Thomas Cook (ving)?

Vi ska flyga 21.30 och undrar hur det är med maten. Tidigare när vi flygit mellan miami och paris tände de upp planet 2 timmar innan landning, typ 4 på morgonen, för att servera frukost. 

• femman
    Grön03 skrev 2013-02-13 21:37:33 följande:
    Femman, vi flög kl. 21.30 med Thomas Cook (Apollo) i slutet av november. Då serverades det mat ganska direkt där på kvällen och även frukost tidigt på morgonen. :)
    Får man fråga vart ni ska åka? Till Phuket antar jag, men vart? :)

Vi ska till Bangtao beach. Sunwing resort. Bokade biljett separat och hotellet på trivago.com. Tjänade flera tusen på att göra såCool
  • femman
    Grön03 skrev 2013-02-15 13:39:37 följande:

Ååh, vad avundsjuk jag blir!!!  Vi var på Karon Beach i november och det var HELT fantastiskt! Har läst mycket negativt om Phuket här på familjeliv, men jag tycker det var underbart! Glad Drömmer för fullt om nästa resa!

Vart bokade ni flygbiljetterna? Jag har också funderat på att boka flyg och boende separat, men hittar då inga direktflyg till Phuket. Vill inte byta och greja i Bangkok med två små barn... 

Vi bokade faktiskt genom ving. Flyget kostade 7000 per person. Sedan bokade vi Sunwing genom hotels.com vilket gjorde att vi sparade 6000 mot att vi skulle köpt hela paketet hos Ving
  • femman

Alltså det här med maneter... Har ni med er ättika eller är det överdrivet?? Och vad vågar man att äta? Glass man köper med papper? Vilken mat från en försäljningsvagn?

• femman
    winters skrev 2013-02-19 17:44:27 följande:
    det funkar jättefint, bra om man behöver kunna bli nådd på sitt vanliga nr, o skönt att kunna smala på som hemma utan att vara stressad över kostnaderna, men det beror nog lite på hur mkt kontakt man vill ha m sverige! Skrattande

Vi har gratis Wifi på hotellet och så mycket kontakt med Sweden behöver jag nog inte. Mest surfen jag är intresserad avCool
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)