Inlägg från: Superolga |Visa alla inlägg
  • Superolga

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Minipyret:
    Coral Island är jättefint men Raya Island ännu finare.

• Superolga
    NoworNever skrev 2011-01-24 15:58:28 följande:
    Jag är oxå jätteorolig över vädret och har fått värsta ångestern över att det kommer bli dåligt väder. Får hoppas att det inte är så illa som det verkar!
    Hejsan
    Jag tycker det ser ut som ganska bra väder http://www.zoover.se/thailand/thailand/phuket/vadret
    När jag var där i nov och kollade på denna vädersajten var det bara gråamoln, men på plats var det sol, visst lite mulet ibland men mest sol ( nån skur på kvällen). Så tror inte du behöver ha ångest:) Jag åker till Thailand i februari igen och tror på bra väder, har bara haft en hel dagsregn 1gång under dom 8 veckor som jag varit i Thailand, dom senaste 3 åren ( nov, feb och mars)
  • Superolga
    Nicke Nyfiken skrev 2011-01-25 16:14:55 följande:
    OK det låter konstigt eftersom det står att det är tv i stolsryggen när man går in och reserverar platser på flyget. Vart flög ni ifrån? Kan kanske vara olika fråpn olika städer och avgångar. Vi flyger som sagt inte Sun clas men har bokat med extra benutrymme och har inga barn i knät. Hoppas att någon kan sova på golvet.
    Ni som har åkt med Thomas Cook förut, kan man fälla upp armstöden mellan stolarna? Tycker det står i beskrivningen att man inte kan det, vore bra om man kunde men kan man inte är det ju ingenting man kan göra åt ändå..
    Hej

När jag flög med Thomas Cook sist (nov)var det tvskärmar på stolsryggarna,
     På vägen dit var det ett plan man ej kunde ta upp armstöden, på vägen hem ett annat plan av samma typ där man kunde ta upp armstöden.
  • Superolga

Svarar ang Converse, har skrivit till KRSn men tänkte fler vill veta.
    Jag köpte två par vita Converse på varuhuset Jung Ceylon ( i sportbutik) i Patong. Kostade 1000 bath st fick sedan 100 bath avdrag tror det är att man som turist inte behöver betala skatt . Ang barn st så vet jag inte för tänkte inte på det.

• Superolga

Man tror ju att det är från dom
    små gatuköken man får matförgiftning nu har jag lyckats få det av mc donalds mat.... Tur jag reser med mina snälla mamma som går till apoteket nu och fixar vätskeersättning och halsbränne medicin.

Kan tillägga att detta är första gången jag blir dålig i Thailand och det är 7de resan, så ja det var väl min tur nu :) ( även första året vi varit bättre på använda handsprit, ironiskt nog )

• Superolga

varit i phuket två veckor, åker hem imorgon. sol alla dagar utom typ 2 halvdagar som varit mulna vilket man kan uppskatta :) 2 rejäla regnskurar på 1 timme

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)