dazazz skrev 2012-04-01 07:46:25 följande:
FrökenJulie, ska kolla på Koh Lanta, det låter ju som att flera är nöjda. Har försökt googla lite på pris för boende men de flesta jag sett känns astronomiska, misstänker att det finns ganska mycket prutmån... Man vill ju samtidigt hitta något som man kan lita på med tre barn under fem år...
Mamas, vad betalar ni för boendet då? Har du någon länk? Vi är antagligen väldigt fria med när vi skulle åka men man vill ju ha en bra säsong där och helst bli av med LITE svenskt skitväder i alla fall ;) När bör man/bör inte åka till Koh Lanta?
Vi hyr ett hus på 115 kvm på Long beach
www.vackralanta.se/
Får rabatt eftersom vi hyr 8 veckor. Vi betalar runt 25.000 kr för detta. Vi var först inne på att hyra detta:
www.escape-cabins.com/welcome_to_escape-cabins.html
Jätte fina rum och har fått jätte bra omdömen. Eftersom vi ska bo på Long beach har jag mest kollat boende där. Varit på Kao Dao beach en gång innan. Väldigt barnvänlig (nästan för långgrunt ibland =) men tycker Long beach är finare. Beror lite på vad man vill ha. På Kao Dao förra gången bodde vi på:
www.holidayvillalanta.com/
Helt ok boende. Stranden nedanför är inte jätte bra (lite stenar och så) men går man några meter bort är det fint.
Jag tror att säsongen slutar nu någon gång på Koh Lanta, sen är det nog ganska dött där och inte så bra väder. Tror vinterhalvåret är den bästa tiden. Sen kan man ju spara mycket pengar genom att tex åka efter nyår.