• Toppen9

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tjuvläser lite här för att få tips
    ska nog till Thailand vinter 2011 men allra helst skulel jag vilja åka redan idag

• Toppen9
    Tullemi skrev 2011-01-14 16:39:09 följande:

Idag var vi och besökta Phuket Aquarium och åkte därför till Cape Panwa (halvö kan man säga) och där var det verkligen fint. Grönt, lummigt, lite kulligt och inte alltför exploaterat. Bra info för er som söker ett lugnare Phuket.
    Jag och dottern Milea poserar omedvetet på bilden
    Vilken härlig bild!
    och tack för tipsen
  • Toppen9

Angående Ban Phe´s strand så tycker jag rätt illa om den.
    Det var sopor nergrävda i sanden överallt och på vattnet flöt ett lager av något som inte luktade gott alls. (tankarna for direkt till att det kom från nåt avlopp i närheten)
    Vi tillbringade 5 dagar där och provade alltså fem olika ställen på stranden alla lika illa tyvärr.

• Toppen9
    mady skrev 2011-01-20 18:05:30 följande:
    hur långt bort gick ni? För inne i orten var det hemskt lort, blöjor, trasiga flaskor etc men bort bort bort så var det superfint
    Första dagen var vi nästan längst bort till vänster (alltså om man tittar på en karta rättvänt...förstår du hur jag menar?) sen drog vi oss längre och längre bort men det var likadant på alla de ställen vi var på.
  • Toppen9
    mady skrev 2011-01-20 22:44:52 följande:
    Toppen9 skrev 2011-01-20 22:22:59 följande:
    Första dagen var vi nästan längst bort till vänster (alltså om man tittar på en karta rättvänt...förstår du hur jag menar?) sen drog vi oss längre och längre bort men det var likadant på alla de ställen vi var på.
    när var ni där? Vi var där förra julen och kom du bort dit till hotellet på stranden som är riktigt högt så var stranden där kanon och vi var bort till Novotell som ligger ännu närmare mae phim och det var kanon hela vägen. Blev grundare längre bort men vi snackar typ en mil från hamnen. Långt bortanför Tesco Lotus
    Vi var där i slutet av november början av december 2009.
  • Toppen9
    Lila1 skrev 2011-01-22 16:46:28 följande:
    Vi bodde inte inne i Ban Phe så jag har inga åsikter om det.

Nu är vi på Koh Samet men vi vill bara bort här ifrån Har inte sett så jättemycket av det i och för sig men tycker att det påminner om Phi Phi. Stränderna är fina men annars är det väldigt smutsigt runt omkring och masor an folk på den stranden som vi är på, Diamantstranden. Stannar nog bara dom 2 nätterna vi betalat för.
    Koh samet som är så fint!
    Fast det förstås, jag har varit där i oktober, november och början av december dvs inte riktigt högsäsong och då är stranden ren och fin och det är lagom med folk. Men det är en ö för slappa dagar, inte så väldans mycket att göra.
  • Toppen9
    Xanadu skrev 2011-01-26 10:57:28 följande:
    Vi funderar på att ta en sista minuten till Thailand nu i februari, men det verkar inte finnas några vaggor kvar på flygen. Nån här som har erfarenhet av hur det är att flyga så långt med en spädis i famnen?
    Ta med en mjuklift?
    Om ni inte har en så kanske kolla om det finns nån av modell äldre ute på blocket dom är i bara tyg men med stoppning i botten så det blir mjukt och skönt. Lätt att bädda i och kan ju även användas sen på resan
  • Toppen9
    kaosmaskinen skrev 2011-01-31 17:15:35 följande:
    Jag har också märkt det där, att det liksom blir en nyans ljusare:) Men jag har numera övergått till vaxning, tycker inte det gör så värst ont och resultatet håller sig ju så mycket längre, så när det är dags igen är solbrännan inte tillräckligt färsk och fin för att man ska bry sig om att den ev blir en nyans ljusare
    Tycker att vax får bort ännu mer av solbrännan än rakhyveln
    fick albinonben förra året när jag avxade dem efter att ha varit utomlands
  • Toppen9
    MrsMuffin skrev 2011-02-04 20:23:58 följande:
    Snabb fråga; finns det bikinis som passar oss svenska tjejer?? Är en 36:a i vanliga fall men då jag kommer vara i sjunde månaden när vi reser (bara 10dgr kvar...iii) drar jag nog snarare 38-40... Har ingen bikini som passar, kan jag köpa där nere? (Phuket)

Nicke Nyfiken: Hur är shoppingen i Kamala?? Prisläget? *nyfiken* Kyss
    jag hittade bikinis i Thailand när jag var där gravid (jag drog ca 38-40 då och jag tittade på massa olika"one size" bikinis och ALLA passade. Det är ju för det mesta knyt i sidan och knyt i ryggen bikinisar där nere så det är ju lätt att ställa om.
  • Toppen9
    MissKaos skrev 2011-02-04 23:17:03 följande:
    ..Det klart, sånna borde passa.. fast det är SMÅ trekanter! Och byxorna med knyte i sidan *gulp* Jag behöver mera shortsmodeller numera...
    Nåja, ingen tittar på ngn annan på stranden alla har fullt upp med sig. Sålänge man har ngt på sig tror jag faktiskt det är ok! OCH jag har sett bikinis på hotellet vi bodde på i shoppen där. Borde ju var farang anpassat.
    om inte annat så finns det ju badshorts till tjejer med där nere... Piratkopierade billabong-shorts som är helt ok.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)