• Arlo

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

MissKaos skrev 2010-08-03 20:48:42 följande:
    På White sandy beach Hotellet är inte färdigbyggt ännu
    www.kantarycollection.com/kantarybeach-khaola...

Hoppas det blir bra! Stranden ska tydligen var superfin, var du där?
    Blev nyfiken på stranden o hotellet. Hur har ni bokat det? Direkt kontakt med hotellet? Var i Khao lak ligger White sandy beach? Hittar ingen bra info när jag googlar. Vi åker till Kho koh khao 2 veckor och sen har vi tredje veckan öppen.
  • Arlo

HEj, Är det någon som bott på Aonang Princeville Resort? Passar det för en barnfamilj? Tycket det verkar trevlig och nära till strand och mat. Snäll skriv om ni sett det eller bott på det!

• Arlo
    winters skrev 2010-11-07 00:19:09 följande:
    Vi åker oxå snart, den 15:e till Ao nang i två veckor och sedan Khao Lak i två veckor med några dagar på Similan island, ska bli galet härligt! Särskilt när det är minusgrader nu på natten! Skrattande

Oj vad mycket ni fick plats med i vagnsväskan! Vi har en Chicco Liteway och har köpt en väska till den, men inte provpackat ännu, kanske ett projekt för morgondagen! Och handbagaget borde provpackas, vet inte hur det ska få plats...

Tessa, hur gick det med er Chicco o vagnsväskan? Är just nu inne på bubbelplast som lite mer skydd runtom.
    Vilket hotell skall ni bo på i Ao nang? Tips önskas på bra barnhotell.
    Vi skall åka till Ao nang i januari och har ej bokat hotell än. Funderar på Golden beach, Ao nang Orchid el Ao nang sea front. Vet ej vilket som är bäst?! Eller mest värt pengarna. Tycker hotellen verkar vara rätt dyra just då.
    Trevlig resa!
  • Arlo
    winters skrev 2010-11-08 09:52:03 följande:
    Vi ska bo på Ao nang Villa Resort, tror att det blir jättebra! Har bara ätit där innan, men då bestämde vi att vi skulle bo där vid nästa resa, som nu är en vecka bort!! Skrattande
    www.fritidsresor.se/resa/thailand/ao-nang/aon...
    Vi skulle gärna också bo där, men det är fulltSkrikandes.  Golden beach ligger väl brevid, orchid högra upp på gatan och den sista norrut. Var tror du det är bättre?
  • Arlo
    Hanakana skrev 2010-12-16 22:06:19 följande:
    Oj vad ledsamt att det inte finns några longtailbåtar från Kata... Jag har visat bilder på dem och lovat vår dotter att sådana båtar ska vi åka utflykter i. Speedboat - vad är det för båtar? Motorbåtar? Vi hat t.om köpt ny dyr flytväst till vår dotter att ha på "alla båt-turer" vi ska åka på...

Usch, nästan så jag ångrar att vi tog Kata. Men vi ska åka med bekanta och det var deras val...
    Vi vill ju bada i det där fina kristallklara vattnet och gå på kritvita stränder. Som man ser i resebroschyrerna.
    Trodde det fanns i Kata (Kata Beach).
    Det finns visst Longtailbåtar på Kata och Karon. På Kata ligger de på norra delen av stranden.
    Vi har varit till Kata många år med barnen, det är jätte bra långgrund strand där. Vi har flera gånger bott på karon och åkte till kata stranden för att bada. Var på Kata skall ni bo?
    Trevlig resa!
  • Arlo
    Lycka 1 skrev 2010-12-20 07:21:48 följande:
    Tack! Det låter verkligen som något för oss.
    Men nu har vi äntligen kommit fram till hur vår tripp ska se ut och det blir inte Phuket.

Det blir två veckor Lanta, tre dagar Phi phi och fyra dagar Ao nang.
    Dock har vi inget boende på varken Phi phi eller Ao nang ännu men jag letar för fullt - Och tar gärna mot tips!
    Vi letade också bra boende på Ao Nang  för en småbarnsfamilj och bokade till sists på Ao Nang Orchid Resort, verkar bra och hade bra pris. Bokade via sawadee.com. Jätte bra sida.
  • Arlo

Funderar på att åka till Koh chang i januari, någon som har tips på barnvänlig strand och bra barnvänligt boende. Vill gärna bo i bungalow nära vattnet.

koh chang
  • Arlo
    EAs mamma skrev 2011-11-25 14:13:03 följande:

Hej har inte skrivit i tråden på väldigt länge men läser den varje dag och nu när vår resa närmar sig med stormsteg kände jag för att göra ett litet inlägg.

Vi åker lördagen den 10 december och just nu känner jag att jag har noll koll på det mesta måste börja skriva listor på allt som ska med. Även om jag bestämt mig för att packa osedvanligt lite kläder för att vara mig!

Vi åker med våra tre barn 10, 8 och precis fyllda 1 år( i onsdags) och nyss läste jag på text-tv om flera fall av mässlingen och kände då mig väldigt nöjd att lillsessan fick sin MPR igår samtidigt som hon fick ett årssprutorna.
    Nu är det bara en andra Twinrix för henne kvar sen är vi fullt skyddade allihopa.   

Har flygstolar ner till Bangkok men där stannar vi på tillbaka vägen åker först till Koh Chang och sen Koh Samui är planen. Vi blir borta drygt tre veckor och två av dem blir på jullovet så det var inga problem för våra två äldre barn att få ledigt.

Har nu satt upp alla stjärnor i fönstren och ska idag till fredagsfikat mumsa på lussebullar och julmust för känner precis som du winters att nu måste vi riktigt frossa i allt sånt innan vi åker. Har dessutom släktkalas för ettåringen på söndag och det kakbordet går också i julens tecken.    

Har ni bokat boende på Koh chang, vi skall åka dit i slutet på december. Har bokat 4 nätter på Siam beach resort, sen vet vi ej mer. Funderar på att ta en tur till Kambodja. Tänkte kolla om ni har något tips om Koh chang och bonde där`?
    Koh chang
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)