Inlägg från: Dodisens mamma |Visa alla inlägg
  • Dodisens mamma

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej! Jag tänkte joina er då vi i november åker till Thailand, vi ska bo på  Katathani Beach Resort i Phuket. Vi är en familj med 3 barn 10, 3, 1 år. Jag vill veta ALLT Längtar så!

Douglas -00 Doris -07 Della -09
  • Dodisens mamma

nu är det bara 6v kvar tills vi lyfter, snart dax för vaccination nr2. Vi fick avslag på ledighetsansökan från skolan för min 10årige son :-/ vet inte riktigt hur vi ska göra med det, bara strunta i det och åka ändå?

Är det fler här som ska eller har bott på kamala beach? vi reser med ving.

• Dodisens mamma
    Mawe123 skrev 2010-10-02 12:46:57 följande:
    Vi fick avslag för vår kille som går gymnasiet i vintras, men åkte ändå. Men vår då 9 åriga kille fick ledigt.
    För vinterns resa har vi inte fått svar än..

Hur länge ska ni vara borta?
    vi blir borta 2veckor både läraren och rektorn sa ja men högsta hönset i nämndhuset sa nej då vi i sverige har skolplikt och semesterresor bör ske på loven. Känner mig lite stresad över det men hoppas det inte blir någon påföljd, hans lärare kommer att skicka med honom skoluppgifter.
  • Dodisens mamma
    Agnes och Ville skrev 2010-10-06 20:13:34 följande:
    Tar ni ducoral inför resan?

Gjorde det förra gången men tror inte jag gör det nu.
    vi ska ta ducoral hela gänget.

åh vad bra med den länken med listan av bra att ta med sig saker, ska genast kolla den.
  • Dodisens mamma

jösses vad grejjer ni "måste" köpa inför eran resa vi har en sån plastsäck som vi köpt från flygplatsen till våran sulky, den har fungerat bra till alla resor vi gjort och komer säkert duga till thai med.

• Dodisens mamma

ok snart dags för dukoral, ni som tagit den smakar den äckligt? är det svårt att få i barnen? mina som ska ta det är 10 och 3år.

• Dodisens mamma

hemma igen efter 2 underbara veckor i Phuket på Kata noi. Vi bodde på katathani phuket beach resort ett fantastiskt hotell,

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)