Inlägg från: The Luckiest |Visa alla inlägg
  • The Luckiest

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Ancilla: Jag har också hitta jättebilliga priser och undra detsamma som du så puffar upp den frågan: någon som flugit med dom o har något att säga om planen?

• The Luckiest

Hej.. Är ju så dålig sökfunktion här så man hittar ju inget.. och lite mkt att gå igenom 322 sidor. Så om någon har lust kan ni ju inboxa mig skulle jag bli jätteglad.
    Jag undrar om någon bott på något av dessa hotell:
    *Ananda lanta resort
    *Andaman lanta resort bungalow deluxe
    *Royal Lanta resort
    och vad ni tyckte isf. hade tänkt stanna på Lanta i ca 20 dagar o då vill vi att det ska vara fräscht.

Undrar också om någon varit på Koh Ngai? har aldrig varit där själv nämligen. Vad tyckte ni?

• The Luckiest

resemamman: tack för info!!!

Jag undrar om någon bott på något av dessa hotell:
    *Ananda lanta resort
    *Andaman lanta resort bungalow deluxe
    *Royal Lanta resort
    och vad ni tyckte isf. hade tänkt stanna på Lanta i ca 20 dagar o då vill vi att det ska vara fräscht.

Undrar om någon mer varit på Koh Ngai?  Vad tyckte ni?
  • The Luckiest

Är det någon som har haft med en emmaljunga scooter till tha? har det funkat bra? den får man inte räkna med som sulky till ett spädbarn va?

• The Luckiest

Mangesfru: det låter ju bra förstås.. Vi åker med Thai air.. inte charter hoppas det är samma då!

• The Luckiest

pernilla 75. dom har höga stolar typ barstolar med skydd på sidan men öppet fram som dom kallar för barnstolar. jag tycker det ör bra att ha med en sack n seat om barnet är litet.

Någon som shoppat i Krabi stad? och vet om det finns typ resesängar eller vagnar där o om det är dyrt eller billigt isf?

• The Luckiest

Provar igen:
    Någon som vet om det finns något köpcentra i Krabi där man kan köpa barngrejer, tex vagn eller resesäng,flytvästar eller annat man kanske inte vill släpa med sig?

• The Luckiest
    just a little skrev 2010-11-01 08:58:54 följande:
    Har försökt lägga till oss i avresetråden men jag lyckas inte :( Vi åker iaf till Thailand 15 januari från Arlanda med en resrutt som ser ut som följer: Krabi (16-23/1), Lanta (23/1-12/2), Phuket (12-26/2), Bangkok (26/2-1/3).

Men vad spännande, just så ser vår resa också ut ;))

• The Luckiest

Är det någon som flygit med thai o vet om man kan få speciella platser o har någon fått babycot till ett barn som är över 6 månader?

• The Luckiest
    Myran2007 skrev 2010-11-02 18:23:23 följande:
    Vi ska flyga med thai och har fått platser avsedda för babycot. vet dock inte om vi får babycot då de ju har en gräns på 6 månader , vilket jag tycker låter tidigt. Det var just svaret, att babycot fanns till bebisar under 6 månader eller max 10 kg, som vi fick från thai då vi mailade och frågade. Våran dotter kommer vara 6 månader och en vecka gammal vid utresa, skulle kännas retligt att behöva ha henne i knät hela resan pga en ynka vecka. och dessutom finns det väl ytterst få 6 månaders bebisar som väger 10 kg?!
    Okey.. ja det är klart. men hur vet ni att platserna är avsedda för baby-cot? vart kan man kolla det?
    Hoppas ni får en iaf.. det får ni säkert om inte alla är upptagna av mindre barn
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)