Mangesfru skrev 2010-10-22 15:35:16 följande:
Nu är det tre veckor tills vi åker och det är så kul att läsa den här tråden och längta sig bort. Ni som varit på Phuket förut. Vad kan man ungefär få räkna med att betala för olika saker till barn, så att man vet hur man ska pruta. Tex kläder, hink, badboll osv. Och vilka kläder kan jag förvänta mig att hitta till barn? Tack om någon vill svara!
Lättaste är att åka till tex lotus och big c i början av semestern. Där finns allt som ni behöver som barn leksaker, kläder , vi köpte jätte fina disney kläder till våra killar där och bad tofflor. Man slipper pruta och de har det mesta. Kan vara bra att passa på att handla upp lite sånt som man förbrukar på semester(Tex schampo, juci, yoggi, kakor m,m), då det är billigare än i supermarketerna.
Ex på priser där :
Disney tröja kort ärm toy store 139 bath.
vanliga långärmade tröjor med tryck 129 bath
enkel t-tröja med traktor 39 bath
bad tofflor 99 bath
På marknaden finns det massor av kläder till barnen i olika kvaliter :
Pike tröjor polo ca 120-160 bath Beronde på hur mycket du orkar pruta och hur många du köper.
T-tröjor typ ed hardy ca 120-140 bath se ovan
disel långärmad med drag k ca 180-200 bath
pyjams batman långärmad ca 200 bath.
Adidas jacka (wc) barn ca 180 till 200 bath
Priserna varijerar så klart lite och du hittar säkert det billigare och dyrare. priserna är för vad vi fick betala på ett ungefär nu i sep-okt och vi är inga proffs på att pruta.
Har alltid tagit med mig små vanliga standard spadar från sverige (typ 6.90 kr på ica maxi), då barnen vill ha rejäla spadar när de gräver. Men det vimmlar av olika strand set att köpa på plats.