Inlägg från: FredrikaoEmil |Visa alla inlägg
  • FredrikaoEmil

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej hej!

Är ny här, har precis bokat en resa till surin beach på phuket. Kommer att åka 2 veckor den 7:e december med våran då 17 månaders. HUr brukar vädret vara i dec? Är det någon som varit i surin beach? vi ska till detta hotellet   www.ving.se/thailand/surin/courtyard-by-marriott-at-surin-beach%3ad0001010169%3ad201011162788%3a-1%3a8%3at0%3a409%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a   är det någon som varit där?

• FredrikaoEmil
    Tullemi skrev 2010-06-05 12:43:24 följande:
    Vädret brukar vara jättebra i december, vi ska ju dit då . Förra gången vi var där (i nov-dec) så var det ofta lite disigt/molnigt, men det var skööönt. Varmt är det ju och solen tar ändå.
    Har ni bokat platser i planet? eller ni kanske inte har rest med så små barn...vill ju helst inte sitta alltför intryckt med våran vilda son...men det kostar ju en slant extra hmm...kan dom på bvc ge vaccination eller hur funkar det? Låter bra att vädret blir toppen då vart ska ni?
  • FredrikaoEmil
    Tullemi skrev 2010-06-05 15:32:54 följande:
    Vi ska till Karon Beach den 20 dec. Vi har sittplats till vår 2 åring (nästan 3 år vid avresa) men Lucas får vi ha i knät. Det gick bra sist med dottern, fast då kunde vi sitta på golvet för vi hade ingen framför oss. Vi förbokade och betalade för att få dessa sittplatser (charterflyg).

I vissa kommuner ger BVC vaccinationer inför resan, men i GBG tex får man ta sig till en vaccinationsklinik.
    ja jag misstänkt att man blir tvungen att boka de platserna för man lär ju inte ha sån tur att man blir placerad där endå...fast det är ganska dyrt 800 kr enkel väg ju! men det är nog värt det antar jag...
  • FredrikaoEmil
    Tullemi skrev 2010-06-05 17:35:38 följande:
    Vi betalade 800:- tur/retur/person, men det var som sagt charter. Nej, dessa platser är just den typen som bokas upp.
    menar du 800kr per resa eller 800kr för platserna både dit och hemväg?
  • FredrikaoEmil
    Tullemi skrev 2010-06-05 17:43:20 följande:
    790 kr för både dit å hem (395 kr x 2). Fast det var nov 2008, kanske har ändrats.
    ok ja men det är säkert så nu med bara jag som fått för mig att det var per resa och att det skulle bli 1600 kr men nu kändes det ju mer prisvärt
  • FredrikaoEmil

jag känner igen harigheten...nu senast funderade jag över dom där livsfarliga maneterna...hur känner i inför dom?

• FredrikaoEmil

pratade  med flygbolaget idag och det skulle kosta 1600 att sitta med extra benutrymme både dit och hem...tycker det är fruktansvärt dyrt!! är det värt så mycket?! reser ju som sagt med en vild 1,5 åring...hur hade ni gjort?

• FredrikaoEmil

Hej! jag undrar hur ni som åker charter gör med reseförsäkringar, tecknar ni charterbolagens extra reseförsäkring eller kör ni på bara hemförsäkringen och den försäkringen man får om man betalar med kontokort?? och sen undrar jag om ni åker med resebolagets transfer till hotellen eller åker ni taxi som ni fixar själva?? känns ju som det borde gå snabbare med taxi och jag antar att våran so kommer vara mycket trött och kinkig när vi landat och då känns ju inte bussresa så spännande...eller?

• FredrikaoEmil
    Tullemi skrev 2010-06-10 20:48:40 följande:
    Vi åkte med Ving sist och hade bara hemförsäkringen. Vi fixade transfer själva. Snabbt och mer bekvämt.
    ok ja vi åker med ving...vi kommer att komma tidigt på morgonen och åka mitt i natten hem...men det borde väl inte va något problem att få tag i taxi ändå va?
  • FredrikaoEmil

Jag har precis beställt en avanti moving light från tyska ebay för ca: 800 kr inkl. frakt...tror den kan vara bra! har ju inte fått den än så vet inte men iomed att den har 3 hjul tänkte jag att den är lite lättare att köra i sanden och så...

• FredrikaoEmil

Vad reser ni med för resväskor? vilken storlek? hård, mjuk eller bag? har en hård väska på 67 liter men måste köpa nåt mer...blev lite sugen på en stor bag men det kanske är otympligt?

• FredrikaoEmil
    Tullemi skrev 2010-07-07 08:31:06 följande:
    Stockrosen, nu får du sluta surfa på nätet efter maneter . Du har manetsurfförbud nu!!
    Håller med! Annars kommer vi alla att avboka snart!
  • FredrikaoEmil

i morgn skulle vi ha åkt till phuket men det blir nog inte av då min sambo varit sjuk med hosta i 5 veckor och feber som kommer och går hela tiden...han har varit på vc otaliga gånger men de säger bara att det är virus och inget att göra...för visst är det dumt att åka? vi åker ju själva och om han känner sig dålig blir det ju jag som får ta huvudansvaret för våran son och det vet jag inte om jag orkar med själv i 2 veckor?! vi har aldrig vart i thailand tidigare och hade verkligen sett fram emot resan men visst blir det inte ens kul om en av oss inte känner sig helt bra?

buuhuu

Fast jag åker hellre när vi är helt friska och orkar med att njuta av våran semester! men det känns sååå tråkigt...

• FredrikaoEmil
    Trucalling skrev 2010-12-26 11:48:09 följande:

nä nu lämnar jag denna tråden, vad man än skriver i denna tråden med tusentals besökare så har jag inte fått ETT ENDA  svar från någon angående frågor jag ställt, lite underligt då det verkar som det är enkla frågor och ni varit i thailand.

aja hej då

Håller faktiskt med! Har tidigare försökt komma in i tråden men det verkar vara ett väl sammanhängande gäng här!
  • FredrikaoEmil
    MissKaos skrev 2011-01-25 12:16:37 följande:
    Vi flög med dom.
    Det är samma maskiner som flyger till bla teneriffa. Detta vet jag säkert pga att vi blev försenade hem då "vårt" plan blev påkört på teneriffa så vi fick en rejäl delay, dom fick flyga ner ett annat plan till oss för det påkörda stod kvar (påkört av en cateringbil)
    Nej, det finns inga tv i stolsryggarna.
    Vi flög med SunClass med extra benutrymme, välanvända pengar!
    Vi flög också med dom och det fanns tv i stolsryggarna...
  • FredrikaoEmil
    MissKaos skrev 2011-01-25 13:14:50 följande:
    Där ser man! Då kanske ni hade tur och flög ett nyare plan?
    Planet vi flög med var iövrigt frächt tyckte jag. Men de som inte hade valt till Sunclass satt bra trångt, iaf om man som vi skulle ha ett barn i knäet. Trevlig kaninpersonal osv. Som tur var sov sonen nästan hela vägen så tv:n i stolen kändes inte så viktig för oss!
    ja det kanske bara var tur...vårt plan hade bara royalclass och sunclass så betalade man inte extra för royalclass vilket man ändå inte fick åka med barn under 2 år så satt vi allihop andra i sunclass! vi flög från arlanda det kanske är så att olika kärror kör från olika ställen för du flög från gbg va?
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)