• Mia 999

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hoppar in i tråden;) Har kikat runt lite men måste nog läsa lite mer noggrant för det verkar finnas en hel del tips här. Har just bokat en resa till Koh Lanta med fritidsresor. Blev charter den här gågnen, första resan med barn. Åker 26 okt då sonen är 1,5 år. Vi bokada Chada beach resort, nån som varit där? Har inte betalat nåt än så vi kan ju fortfarande ändra oss...

• Mia 999

Vad är MPR-sprutan?
    Vi åker till Lanta med en 1,5 åring och på BVC pratade de om havrix och tvinrix.

• Mia 999
    Tullemi skrev 2010-05-25 14:12:57 följande:
    MPR= mässling - röda hund - påssjuka. Denna spruta ges vid 18-månader, men man kan få en extraspruta tidigare (oftast får man betala för den) om man ska ut och resa.
    aha tack, ja den skulle han ju få innan, har dålig koll på vad de olika sprutorna heter
  • Mia 999
    Jensa1973 skrev 2010-07-20 07:49:50 följande:
    Jag vill en sväng till Phuket för att ev gå hos t andläkaren och sedan handla upp oss lite inför Malaysia

Är det nära till Patong från Kata och Karon..Jag hade nog tänkt att bo i Patong, men kanske man inte bör göra det med små barn!
    Skulle inte bo i Patong, vare sig med småbarn eller utan... Har iof inte varit där sedan 2001.
  • Mia 999

Är det olika pris på Twinrix beroende på vilket apotek man hämtar ut det på?
    Vi betalade lite drygt 300 för första dosen plus kostnaden på bvc som ingen visste hur mycket det var på så det skulle vi betala nästa gång...
    Själv har jag lyckats tappat bort mitt vaccinationskort och vet inte riktigt vad jag tog om det var twinrix eller havrix före min första asienresa.

• Mia 999

jaha ok, kollade aldrik nåt alternativ då det gick bra att vaccinera på bvc

var 2001 jag vaccinerade mig

• Mia 999
    winters skrev 2010-10-10 20:57:23 följande:

Jag beställde cherekringar från Jennifers babysim, har även affär i Göteborg, men jag valde att skicka hem dem, totalt blev det 280+30 kr. Till vår ettåring rekommenderade hon de röda, så de ska ni alla gånger satsa på! Får de nog i nästa vecka, har beställt badbyxor där innan och det har gått smidigt.
    www.jennifersbabysim.se/shop/?11,cherekringar...

Beställde cherekringar där och betalde för 1,5 vecka sen och har inte fått dom än, så räkna med att det kan ta tid om det är någon som behöver dem snabbt. Vi åker om 2,5 vecka och vill ju hinna prova dom innan.
  • Mia 999

Är tillbaka i tråden efter 1,5 års uppehåll, var då till Lanta och supertrivdes nu tittar vi på resor inför hösten och har då två barn med oss 1 och 3 år. Är det ngn som varit i Si Kao, tittade på fritidsresor och det såg mysigt ut men kanske lite för lugnt?

• Mia 999
    Angelica77 skrev 2012-02-11 09:45:50 följande:
    Är det väldigt mycket "må-illa-risk" på speedbåtarna?? Tänker tex Khao Lak - Similan! Är det bäst att ta med åksjuketabletter tro?? 
    Var ett barn som kräktes ena resan när vi åkte speedboat.
  • Mia 999

Tänkte höra om ngn har måt bra tips på Khao lak. Bra boende, gärna bungalow, vilken strand är bäst för småbarn? Vi tittar både på charter och reguljärt, har tidigare vari på Lanta med barnen men tänkt testa nåt nytt i år. Vi vil gärna bo så det är nära till flera restauranger.

• Mia 999
    winters skrev 2013-04-29 14:48:12 följande:
    då skulle jag valt nang thong-stranden, det är den vid "stan", vi bodde på seaview, men de hade inte bungalower. men vi gillade att äta på nang thong bay resort, de kanske hade. annars är white sand beach fin, men lite mer avsides. vi har bott på kantary, men då får man nöja sig med 5 restauranger förutom hotellets o ta minibuss in till "stan" på 10 min.
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118

winters skrev 2013-04-29 14:48:12 följande:
    då skulle jag valt nang thong-stranden, det är den vid "stan", vi bodde på seaview, men de hade inte bungalower. men vi gillade att äta på nang thong bay resort, de kanske hade. annars är white sand beach fin, men lite mer avsides. vi har bott på kantary, men då får man nöja sig med 5 restauranger förutom hotellets o ta minibuss in till "stan" på 10 min.
    Oscar 091001 ♥ Elin 121118

Tack för tipset
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)