Millans hustru skrev 2011-03-04 23:37:10 följande:
åh vad kul att veta, vi ska snart dit!! Har du tips? saker att tänka på? Undvika? Passa på att göra/uppleva så mottages allt tacksamt! Jag undrar, funkade flygtider o dyl bra? Vilken tid var bamseklubben om dagarna? Det är inte alla dagar i veckan va? Jo sen undrar jag, när man kommer fram till hotellet, får man en försenad frukost då eller ska man sticka ut o hitta någonstans att äta tro? Gissar man är rätt hungrig när man komemr fram?
Jag har varit på sunwinghotell på teneriffa och på kreta och tycker det varit fantastsikt bra!!
Flygtiden till Krabi var bra, man landade ca 8.30 thailändsk tid och var på hotellet 11.30 tror jag, hem var det värre, bussen hämtade oss vid hotellet 5.30 och väskorna hämtades på rummet strax före 5 så jag tror vi klev upp kl 4 på morgonen!
Bamseklubben var mellan 10 och 12 fem dagar i veckan, toppen att man som vuxen (det var jag, sambon och min mamma) kunde göra vad man ville, läsa, sola, promenera, ta massage, osv.
Nä, ingen försenad frukost, vi beställde roomservice (vi var svinhungriga) och tog spaghetti bolognese och chicken satay, tror jag. Det var det värt, tyckte vi. Sen sov vi!
Efter det gick vi o badade lite i poolen, dottern hade tjatat ihjäl oss annars.
Svinmycket mygg, är väl det enda negativa! Vi gjorde av med tre flaskor thailändsk myggspray på tre veckor, och ändå blev vi grymt myggbitna de två första veckorna särskilt.
Man lever ett otroligt lätt liv därnere och de bekymmer man har kretsar mest kring huruvida man ska åka tuk-tuk till Saladan och äta på kvällen eller gå längs stranden...
Utflykterna vi gjorde var elefantridning, longtailbåt i mangroove-träsken med apmatning och en dag med speedboat till bl a Phi-phi, Maya bay, osv. Super, även för 4,5-åring! Hade gärna även åkt till Koh Mook, hörde att det skulle vara bra, men det blev inte av, ville inte att dottern skulle missa alltför många ggr på Bamseklubben.
Ni kommer att få det toppen därnere! Och om nån vet nåt om Sunwing i Thailand och deras barnaktiviteter så är jag jättetacksam för info! Blue village i Khao Lak, hur är det förresten, nån som vet? Vi har helt snöat in på de här med barnklubbar, dottern var så förtjust i det och vi med!